Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Less is more  (läst 1146 gånger)

Jordbron

• Västergötland
    • Jordbron
Less is more
« skrivet: 02 sep-09 kl 14:45 »
är du  trött på överfulla köksskåpar, garderober, byråer, förråd etc?
Så här gör jag: sätter en lapp med dagens datum på allt i skåpet. När jag använder prylen byter jag datum till dagens datum. Om jag hittar något som ej använts på 1 år åker det ut i garaget (i en låda) med dagens datum. Om jag inte behövt prylen på ytterligare 1 år så åker den till loppis, blocket, tradera eller tippen. På så vis hålls mängden prylar på sikt ner och på en sund nivå!
Småskaliga "farmare" med klövsjöfår, finullsfår, gotlands- och mellerudskaniner, orangekaniner, havanafrassar, öländska dvärghöns, samt en border collie & ett gäng katter. Snart kanske även med bin.
http://www.jordbron.se

Vilverin

• Skåne
SV: Less is more
« Svar #1 skrivet: 05 sep-09 kl 13:05 »
Hmm, skulle man kanske göra... låter smart!
En konstnär är ingenting utan gåvan, men gåvan är ingenting utan arbete.
- Émile Zola

Dela detta:

* Inloggade just nu

596 gäster, 4 användare (1 dolda)
Radar, Nataks, Kristin Doris Persson

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser