Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tillbehör, tips & priser  (läst 2430 gånger)

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
Tillbehör, tips & priser
« skrivet: 30 aug-09 kl 20:46 »
Tänkte vi kunde hjälpas åt att tipsa varann om olika hästbutiker, återförsäljare och ifall man som i mitt fall behöver nåt speciellt så kan man använda tråden att efterlysa det man söker.

I mitt fall söker jag shettisgrimmor, någon som vet ett bra ställe där man kan köpa små shettisgrimmor?
Har köpt på city gross, hööks, på nätet men än sålänge inte lyckats hitta en som passar en shettis unghäst.
Allt är för stort, även fölgrimmor. Minigrimmor är för små, hopplöst. Han har en som jag fick med när jag köpte honom men den är snart utsliten.

Någon som har ett tips på bra shettisprylar, grimma med kort sidorem?
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

enebacke

• Blekinge
SV: Tillbehör, tips & priser
« Svar #1 skrivet: 30 aug-09 kl 20:58 »
Hejsan
Jag köpte faktiskt mina föl schettis grimmor på Börjes i Tingsry. Dom va i läder. Fanns inte tillräckligt med hål men lätt att göra fler. Passade från dag två.
MVH//Anna
Tre barns mamma. Har 3 shettisar, två nordis, två amerikanska cocker och en blandis vove. Höns samt ett gäng stora kaniner.  LEV LIVET.

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #2 skrivet: 30 aug-09 kl 21:00 »
Men går den även att korta på längden? Eller den är redan kort där kanske?
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

enebacke

• Blekinge
« Svar #3 skrivet: 30 aug-09 kl 21:45 »
Passformen för övrigt va bra. Det jag gjorde va att korta i nacke å över mule.
mvh/Anna
Tre barns mamma. Har 3 shettisar, två nordis, två amerikanska cocker och en blandis vove. Höns samt ett gäng stora kaniner.  LEV LIVET.

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #4 skrivet: 30 aug-09 kl 21:55 »
Hm, var inne å titta på hemsidan,de ser faktiskt mindre ut än de 3 jag köpt. Ska beställa en och kolla om det funkar.

Falin

• -
« Svar #5 skrivet: 31 aug-09 kl 18:33 »

enebacke

• Blekinge
« Svar #6 skrivet: 31 aug-09 kl 20:29 »
Jo då det funkar, jag lovar. det ena fölet va ändå från ett mini sto, Blev lite mycket överflöds tampar som hängde, men det är ju bara att klippa bort eller behålla. Kan va bra att ha att utöka med ju mer fölet växer. Men dom som är ekonomsiskt oberoende kan ju köpa nya ;) :)
Kramiz//Anna

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #7 skrivet: 01 sep-09 kl 08:50 »
Tipsar om www.ponnyprakt.se

Tack för tipset, där fanns en del jag inte hittat tidigare, täcken i rätt storlek bland annat  :)

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #8 skrivet: 01 sep-09 kl 08:52 »
Jo då det funkar, jag lovar. det ena fölet va ändå från ett mini sto, Blev lite mycket överflöds tampar som hängde, men det är ju bara att klippa bort eller behålla. Kan va bra att ha att utöka med ju mer fölet växer. Men dom som är ekonomsiskt oberoende kan ju köpa nya ;) :)
Kramiz//Anna
Jag hittade (den sista på hyllan) längst in i Hööks butik i Helsingborg en läderfölgrimma i shettisstorlek. Och den PASSADE efter att ha gjort ett x antal nya hål, jippi!  :D
Den är lagom "kort" i sidorna så han slipper ha nosremmen över näsborarna när han tittar neråt. Märkligt att det ska va så svårt att hitta shettisgrejor i detta land. Det kryllar ju av shettisar överallt ???
Tittar man på amerikanska sidor väller det över med grejor för både vanliga och minisar.  :-\

enebacke

• Blekinge
« Svar #9 skrivet: 03 sep-09 kl 16:41 »
Ja det kan man ju undra faktiskt. Va bra att du hittat det du letar efter. Dom blir jätte söta i den, Eller hur :D
kramiz//Anna

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #10 skrivet: 03 sep-09 kl 17:42 »
Jättesöt!  ;D :-*

mattetillmånga

• Övriga världen
« Svar #11 skrivet: 03 sep-09 kl 23:15 »
Jag använder fölgrimmor till stora hästar på mina shettisar, på vissa sitter de kanonbra!

Själv letar jag efter, helst, 3-delade bett i storlek 8,5 - kan nån tipsa?

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #12 skrivet: 04 sep-09 kl 10:00 »
Westernträns i stl x-full.
Bett i stl 16.

Rolig utrustning för stor häst = färgglatt o dyl.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #13 skrivet: 04 sep-09 kl 10:36 »
Jag använder fölgrimmor till stora hästar på mina shettisar, på vissa sitter de kanonbra!

Här finns massa bett till små hästar. Även tredelat 8,5.

http://ponnytravprylar.e-butiken.se/

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #14 skrivet: 04 sep-09 kl 10:53 »
Westernträns i stl x-full.
Bett i stl 16.

Rolig utrustning för stor häst = färgglatt o dyl.

Här finns en del. Man kan även beställa vad man önskar verkar det som.
http://www.pryss.just.nu/

Även här:
http://grand-prix.se/info_pages.php?pages_id=45&cPath=496

http://www.westernbutiken.se/

http://www.bonanzawestern.com/indexbutik.htm

Vi har en westernbutik här i närheten där jag bor men jag kan inte hitta den på nätet.  :-\

Falin

• -
« Svar #15 skrivet: 06 sep-09 kl 16:16 »

Har jag köpt hos Börjes. Inte säkert att de har det i katalogen, men man kan ju ringa till butiken och fråga.

pålle

• Gäst
« Svar #16 skrivet: 08 sep-09 kl 15:47 »

En fråga varför måste du ha tredlatt  ett stång bett är att föredra då det är både snällare och skarpare beroende på hur man annvender det tredelatt tycker ja nyper ilanrena  detta är högst prsonlig åsikt . föringet bett ärvassare än den hand somm håller i tömmen . det finns stångbett till shettis mvh

Sar

• hvilaro.blogspot.com
    • Hvila Ro - Prästgård anno 1700
« Svar #17 skrivet: 08 sep-09 kl 23:17 »
Ska hästen ridas så gör jag det långt hellre på delat bett än rakt. Tömkör jag passar däremot det raka bettet bäst. Har inte haft erfarenheten att tredelat nyper i lanerna men varje häst har ju sin egen mun så man får prova sig fram till vad som passar bäst.

Dela detta:

* Inloggade just nu

492 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser