Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  BÖCKER  (läst 1752 gånger)

COYOTE

• Gäst
BÖCKER
« skrivet: 03 feb-06 kl 09:42 »
Finns det någon bra bok om kaninuppfödning att rekomendera?
« Senast ändrad: 03 feb-06 kl 09:50 av COYOTE »

Ronny

• Skåne
Re:BÖCKER
« Svar #1 skrivet: 04 feb-06 kl 01:05 »
Nej...det är nog klent med det. Den enda bok jag känner till är K.G. Roos "Kaniner" från 1971. När man läser den bör man ha i minnet att den tillkom före "lantrasernas come-back". I Håkan Hallanders "Husdjur till husbehov" från 1991, som jag f.ö. fick äran att illustrera (förlåt, men jag kunde bara inte låta bli att skriva det) kan du läsa lite om kaniner och skötsel. Den boken vill jag varmt rekommendera alla månskensbönder som håller just husdjur till husbehov. Har kapitlet om kaniner publicerats i tidningen Åter? I Föreningen Gotlandskaninens medlemstidning kan man få en del till livs. Kolla deras hemsida.
« Senast ändrad: 04 feb-06 kl 01:07 av Ronny »
Håller lantraser för bevarande och det egna hushållet.

Edgar

• -
    • Kennel Hustomten
« Svar #2 skrivet: 04 feb-06 kl 17:17 »
Hej!

Böcker, ja. Det finns många böcker som jag inte gillar men på svenska finns ju Åke Johanssons "Kaniner för alla" samt hans kompendium om produktionsuppfödning. Kan fu nog få tag på via kaninavelsförbundet.

Edgar

Charlotte

• -
« Svar #3 skrivet: 05 feb-06 kl 13:51 »
 I Pälsen-Åke Johansson har jag också för mig att det finns en del nyttigheter. Kan också köpas från Kaninavelsförbundet.
                  Mvh
               Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

COYOTE

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 08 feb-06 kl 11:37 »
Vill tacka er alla för era tipps jag har fått.

Dela detta:

* Inloggade just nu

401 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser