Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nymfägg på golvet!!!?  (läst 883 gånger)

byggarebobbit

Nymfägg på golvet!!!?
« skrivet: 11 aug-09 kl 08:15 »
 Mitt nymfparakitpar envisas med o lägga ägg på burbotten. De har inget rede för jag har inte tänkt att de ska häcka. Men nu har jag funderat på o ta en kull. Dom har just lagt 4 ägg på golvet o det jag undrar är om nån vet om dom kan få ungar där?
Rosa torp med liten gård stor hund många katter fem blommehöns med tupp o två parakiter massa grodor snart hästar kanske grisar växthus land blommor massa bakom än mer framåt. tror igen, som faan

anette i bugared

• -
SV: Nymfägg på golvet!!!?
« Svar #1 skrivet: 11 aug-09 kl 08:24 »
Ge dem en holk istället, de blir alldeles för mycket störda om de skall försöka ruva på golvet.

Lycka till!!! Det är roligt med nymfungar.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

byggarebobbit

« Svar #2 skrivet: 12 aug-09 kl 22:14 »
  är det nödvändigt att holken är upphängd i buren eller kan den stå på golvet?
Rosa torp med liten gård stor hund många katter fem blommehöns med tupp o två parakiter massa grodor snart hästar kanske grisar växthus land blommor massa bakom än mer framåt. tror igen, som faan

anette i bugared

• -
« Svar #3 skrivet: 12 aug-09 kl 22:48 »
Upphängd är att föredra, det liknar mer deras naturliga sätt att välja häckningsplats.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Daaniel

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 02 okt-09 kl 12:22 »
Man bör ha en holk som inte fågelungen kan komma ut ur när den är liten för kommer den ut för tidigt hackar föräldrarna på den till den dör. så man ska alltså ha en holk med upphöjd utgång, så tar den sig ut när den är redo!

// daniel

Danielsoderlind

« Svar #5 skrivet: 21 okt-09 kl 07:28 »
Fick tipset att lägga något föremål i det hörn där de vill lägga ägg och detta har funkat här hemma, inga fler ägg och stress på honan.
Skall man däremot ha ungar så behövs en holk och bra fuktighet också. Lycka till. ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

600 gäster, 1 användare
beekeepern

* Forum

* Om tidningen Åter

- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser