Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nya Brahmafärger?  (läst 3028 gånger)

Gert

• Småland
Nya Brahmafärger?
« skrivet: 07 aug-09 kl 23:40 »
Finns dom här färgerna på brahma i sverige?

Fredrikslund

• Södermanland
SV: Nya Brahmafärger?
« Svar #1 skrivet: 07 aug-09 kl 23:52 »
Ingen jag känner till, men dessa fäger är ändå inte med i ras standarden. Den sista färgen höll jag på att köpa för ett tag sen men tror det kommer bli svårt att bli av med djuren om det kanske är jag och 3 till i sverige. så får hålla mig till den färgen jag har ;D någon här som har färgen, kanske rooster?
« Senast ändrad: 08 aug-09 kl 19:26 av Fredrikslund »

gernsö

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 08 aug-09 kl 05:33 »
Vilka underbara färger och teckningar, vill ha .......
Kör hårt, livet är så jävla kort.
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.
Har ko, häst, hund,får, katt och sambo...

Nettis

• Smörblommans Siv
« Svar #3 skrivet: 08 aug-09 kl 08:44 »
Färgerna heter uppifrån och ner: silver svart/randig, gulg svart/randig och gul vit/randig. Är inte godkända färger på brahma i Sverige men om man vill så tar det 3 år att få dem godkända. Det som krävs är att man ställer ut ett visst antal djur varje år, första året tror jag det räcker med ungdjur sen de 2 följande åren ska det vara både unga och äldre djur. Tror det ska vara 3 yngre och 3 äldre då.

Gert

• Småland
« Svar #4 skrivet: 08 aug-09 kl 20:16 »
Citera
Färgerna heter uppifrån och ner: silver svart/randig, gulg svart/randig och gul vit/randig. Är inte godkända färger på brahma i Sverige men om man vill så tar det 3 år att få dem godkända. Det som krävs är att man ställer ut ett visst antal djur varje år, första året tror jag det räcker med ungdjur sen de 2 följande åren ska det vara både unga och äldre djur. Tror det ska vara 3 yngre och 3 äldre då.

Jo, det där vet jag. Vad jag undrade är om någon håller på att ta fram dom här färgerna
på brahma. Eller nån annan inte godkänd färg.

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #5 skrivet: 08 aug-09 kl 20:18 »
Om jag köper in gul vit, köper du några av mig sen och ställer ut så att den blir godkända? ;D

Gert

• Småland
« Svar #6 skrivet: 08 aug-09 kl 21:25 »
Jag ska fundera på saken.

mascot

« Svar #7 skrivet: 09 aug-09 kl 09:58 »
Så snygga.Vilka färger.Vill ha.

Mvh Elin ;D

Gert

• Småland
« Svar #8 skrivet: 09 aug-09 kl 22:53 »

Dela detta:

* Inloggade just nu

630 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser