Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Finns det nån i närheten av Hudiksvall som säljer ägg?  (läst 1292 gånger)

Månskensodlaren

• Hälsingland
Jag skulle vilja köpa lite ägg om det är nån som har lite över.

Grimla

• 432Grimla på bilden.
    • Hälsingland
SV: Finns det nån i närheten av Hudiksvall
« Svar #1 skrivet: 06 aug-09 kl 08:27 »
Ägg att kläcka eller ägg att äta?  ;)
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

Månskensodlaren

• Hälsingland
SV: Finns det nån i närheten av Hudiksvall som säljer ägg?
« Svar #2 skrivet: 07 aug-09 kl 00:18 »
Äta.

lillstrumpa66

• Hälsingland
« Svar #3 skrivet: 19 aug-09 kl 03:13 »
Hej!

Jag köpte 12 kycklingar i våras och det visade sig att det blev fem hönor och sju tuppar. Dom kommer snart att börja värpa och vi får se hur mycket ägg det blir. Hönorna är så kallade grönvärpare, vilket innebär att äggens skal kommer att bli gröna. dessa ägg säjs innehålla mindre kolesterol, om detta är sant eller ej kan jag inte svara på. Kanske kan jag hjälpa dig snart med äggleveranser =) Annars finns det en gubbe i Delsbo som säljer ägg från sina värphöns, inga hemma höns med ändå...

http://www.b-b.se/wij%20-%20intro.htm

Vänliga hälsningar
Jennie

Månskensodlaren

• Hälsingland
« Svar #4 skrivet: 19 aug-09 kl 09:32 »
Hör av dig när dom har börjat värpa.. jag har fått tag på 12 ägg just nu. men dom räcker inte så länge..

Mvh. Jörgen

Dela detta:

* Inloggade just nu

638 gäster, 3 användare (1 dolda)
Dmslr, _hugo_

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser