Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Allmänna häst-glädjetråden  (läst 38610 gånger)

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
SV: Allmänna häst-glädjetråden
« Svar #120 skrivet: 01 dec-10 kl 09:19 »
Citera
Aj fan det var ja ju övertygad om att du var då du har eller hade travare som drog in stålar åt dig.

*hahhahhaaahhhahhaaa* *får ont i magen*

Citera
Trodde bara att  du  fått för dej att du skulle ha något ursvenskt

Du menar att jag inte har så mycket svenska lantrasdjur när jag har genbank på 5 olika djur..?

" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Lejoninnan

• Västergötland
« Svar #121 skrivet: 01 dec-10 kl 09:37 »
Jag är så LYCKLIG för min Thermobar nu när det stadigt har varit 10-20 minus. Det är ett underverk som gör min o hästarnas tillvaro till ren lyx ;-)

pålle

• Gäst
« Svar #122 skrivet: 01 dec-10 kl 09:38 »
  kul att man kan roa

Du menar att jag inte har så mycket svenska lantrasdjur när jag har genbank på 5 olika djur..?
 ja har  nog bara nollkoll på det du

Gött ett skratt förlänger ju livet  :D

Doris och Börje

• Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
« Svar #123 skrivet: 01 dec-10 kl 10:40 »
Jag är så LYCKLIG för min Thermobar nu när det stadigt har varit 10-20 minus. Det är ett underverk som gör min o hästarnas tillvaro till ren lyx ;-)
Beställde en värmetunna av annat märke igår!
Kommer om ca 3 veckor.
Sedan ska jag vara lika glad som Lejoninnan ;D
Bor på min lilla gård med min stora familj!

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #124 skrivet: 01 dec-10 kl 11:26 »
Jag är så glad att min högubbe prutade med sej själv i dag så det blev 1100kr billigare än väntat + att han ska ge mej hösilage som väger 200kilo mera nästa gång utan extra kostnad per bal ! Ibland finns det vardagsänglar  ;D
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Neinor

• Since I am dead I can take of my head
    • Västmanland
    • Dissolve
« Svar #125 skrivet: 02 dec-10 kl 16:06 »
Har precis vart ute i nästan två timmar på min underbara häst, han är verkligen värd sin vilt i guld! :-*

Does this hairspray make me look fat?
www.dissolve.blogg.se

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #126 skrivet: 02 dec-10 kl 23:28 »
Har äntligen råd att kastrera lillhingsten, imorgonbitti ska det ske, får hoppas han varvar ner efter detta och att allt går bra.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

SnuttAlice

• Tre barn, make, hundar, katter, hästar, kor.
    • Norge
« Svar #127 skrivet: 03 dec-10 kl 00:15 »
Roligt att läsa om alla framgångar!

Tänkte passa på att berätta om det som glädjer mig mest nu, iaf i hästväg. I Juni köpte jag och sambon en 7 år gammal shettismärr med årsföl, båda två har levt som vildhästar och var när vi fick dem i princip ohanterade. De första veckorna undrade jag om vi inte tagit oss vatten över huvudet, hästarna kom inte fram till oss i hagen och ville inte ha varken äpplen, havre eller tak över huvudet....å jag som hade fantiserat om att kunna köra in märren (Jag har hållt på med hästar hela livet, men aldrig kört och än mindre kört in). Jag läste några trådar här på alternativ, som innehöll bra tips på hur man kan bete sig mot "vildhästar". Av alla bra tips som jag hittade här fick jag nytt mod, och jag gav mig ut i hagen igen.

Första gången jag satte på selen flög hästen i luften av svanskappan. Första gången hästen (Som förövrigt heter Berta) fick tömmen mot bakbenet flög hon i luften. Jag har mött så många motgångar och tänkt så många gånger att det inte kommer att gå. Berta verkar vara rädd för allt. Och det var då, när jag började tänka att hästen nog är rädd, som det släppte. Vi backade tillbaka några steg, började tömköra utan något hängandes i selen, och jag gjorde så gott jag kunde för att övertyga Berta att det vi gjorde inte var farligt! Sen dess har vi kört med grimskaft hängandes från selen, PVC-rör, först en i taget, sedan en på var sida och sist ihopsatt till en lätt skackel. Idag har jag precis kört för första gången med hembyggda draglinor fästade i en svängel! Det går så jäkla bra och det är helt otroligt roligt! Jag är så glad att jag inte gav upp! Drömmen om en inkörd ponny lever!

Vad kul att det går bra med shettisarna, men HAVRE till shetlandsponny... ÄR DU GALEN??? Lite hö räcker!! Absolut inte mer än så!! Inser du över huvudtaget hur många shetlandsponnier som dör varje år pga felaktig utfodring??

SnuttAlice

• Tre barn, make, hundar, katter, hästar, kor.
    • Norge
« Svar #128 skrivet: 03 dec-10 kl 00:32 »
Jag är oerhört glad för att mitt Dölesto kommit upp sig i rang i flocken och äntligen kan tänka sig att äta utomhus tillsammans med de andra hästarna i hagen. Äntligen vågar hon och äntligen känner hon sig trygg med sina nya flockmedlemmar!  :)
Jag är också glad för att hon är en så himla snäll och trevlig häst som fungerar så bra med barn, och låter min 5 - åriga (lite hästrädda) dotter rida på henne och lyssnar på vad femåringen ber om.  Hon vickar inte ens på örat för modellflygplan som susar förbi från konstiga håll (ridbanan ligger vid en liten hobbyflygklubb och där får man vackert samsas om luften). Dottern säger nu för tiden att Nora (som stoet heter) till och med är bättre än "Lilla Gubben" (pippi långstrumps häst), då har hennes kärlek till Nora gått hela vägen fram.    ::)
Hemskt glad och hoppfull är jag även inför mitt kommande Lusitanoföl. Stoet ska betäckas under våren 2011, och jag ser verkligen fram emot det förhoppningsvis blivande fölet. :-[

Frances

• Västergötland
« Svar #129 skrivet: 03 dec-10 kl 08:02 »
Citera
ÄR DU GALEN??? Lite hö räcker!! Absolut inte mer än så!! Inser du över huvudtaget hur många shetlandsponnier som dör varje år pga felaktig utfodring??

Lugn och fin nu. Vägen till en shetladsponnys hjärta går via magen vet väl varenda kotte och detta handlar ju om ohanterade "vilda" djur.

Jag skulle vilja vända på det, jag är absolut övertygad om att det dör fler shettisar i brist på motion istället  >:(
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Valkyria

• Utsikt!
    • -
« Svar #130 skrivet: 03 dec-10 kl 08:05 »

Lugn och fin nu. Vägen till en shetladsponnys hjärta går via magen vet väl varenda kotte och detta handlar ju om ohanterade "vilda" djur.

Jag skulle vilja vända på det, jag är absolut övertygad om att det dör fler shettisar i brist på motion istället  >:(

Amen och halleluja och hela köret ;)
Fullständigt övertygad om att du har rätt i det!
Mera arbete åt smådjuren ;D ;D ;D
Jag saknar en "Gillaknapp" på min vedspis

Frances

• Västergötland
« Svar #131 skrivet: 03 dec-10 kl 08:06 »
Jag är glad att vi räddat en ponny från ridskolan.

Hon är mager, magfloran är paj, har ett flertal nervösa beteenden, men såldes pga att hon var för pigg för småbarn..

Men lite magmedicin, fri tillgång på utevistelse, bra hö och lugna, fasta rutiner ska det nog bli ponny av henne med.

Bakom alla ticsen finns det en jätterar ponnytjej, jag ser det  :)

Frances

• Västergötland
« Svar #132 skrivet: 03 dec-10 kl 08:06 »
Citera
Amen och halleluja och hela köret

Tack  ;D

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #133 skrivet: 03 dec-10 kl 11:00 »
Amen och halleluja och hela köret ;)
Fullständigt övertygad om att du har rätt i det!
Mera arbete åt smådjuren ;D ;D ;D
What she said  :)
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

mysfaktor

• Gäst
« Svar #134 skrivet: 03 dec-10 kl 22:12 »
Jag är glad att vi räddat en ponny från ridskolan.

Hon är mager, magfloran är paj, har ett flertal nervösa beteenden, men såldes pga att hon var för pigg för småbarn..

Men lite magmedicin, fri tillgång på utevistelse, bra hö och lugna, fasta rutiner ska det nog bli ponny av henne med.

Bakom alla ticsen finns det en jätterar ponnytjej, jag ser det  :)
hurra för personer som frances som verkar ha hjärtat på rätt ställe...

SannaF

• -
« Svar #135 skrivet: 03 dec-10 kl 23:27 »
Jag är så glad för jag har en så otroligt fin och trevlig 2,5 åring hemma och världens bästa medis!!

Båda två har verkligen hjärtat på rätt ställe!  :-*
Mot nya äventyr!

mysfaktor

• Gäst
« Svar #136 skrivet: 03 dec-10 kl 23:35 »
glad över att min fd. arab fått föl med en frieser!
skitläckra avkommor!

isa

• Värmland
« Svar #137 skrivet: 04 dec-10 kl 09:23 »
Jag är glad varje dag då jag kan se hästarna utanför fönstret. Efter att haft hästarna inackorderade tidigare är detta en ynnest.
Jag är glad över att båda stona är dräktiga och ser fram emot våren då ev 2 föl skall födas.
Sen är jag glad över att jag att snön har kommit så vi kan åka kälke efter märren.
Gammal är äldst.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #138 skrivet: 04 dec-10 kl 17:07 »
Jag är så glad att min häst som jag haft i över ett år nu faktiskt vågar busa till det lite i går på ridturen  ;D
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

SannaF

• -
« Svar #139 skrivet: 04 dec-10 kl 18:09 »
Idag är jag så glad över att min underbara medis drog med mig ut och tolkade!
Första gången Izza hade en galning på skidor hängandes efter sig!
Så duktig, så duktig, så duktig! Och så KUL!!  ;D ;D :-* :-* :-*
Mot nya äventyr!

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser