Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Allmänna häst-glädjetråden  (läst 38470 gånger)

Rutagården1885

• -
SV: Allmänna häst-glädjetråden
« Svar #240 skrivet: 02 feb-13 kl 18:54 »
Och jag är så fruktansvärt glad över att jag köpt häst för första gången :)
Har alltid velat ha egen häst, en barndomsdröm. Och nu är hon snart hemma!

Grattis! Jag är ju också förstagångsägare, när får du hem din?  :)
http://wheretheforestends.blogspot.com/  
Bor med min dräng, två katter, tio hönor och två underbara shetlandsponnyer på en liten plätt i Sverige. Förutom hela min flock så är fina saker och byggnadsvård något som tar upp mycket plats av intressedelen i min hjärna.

Jennyt

• Västergötland
« Svar #241 skrivet: 03 feb-13 kl 15:13 »
Grattis till er båda  :D

Själv är jag idag supernöjd med min snart-4-åring. Hon uppför sig så väl med en lite ryttare på ryggen  :-*
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

Rutagården1885

• -
« Svar #242 skrivet: 03 feb-13 kl 16:36 »
Grattis till er båda  :D

Själv är jag idag supernöjd med min snart-4-åring. Hon uppför sig så väl med en lite ryttare på ryggen  :-*

Tack  ;D
Härligt, hoppas att mina kommer att vara lika tillmötesgående, vi kommer ju uppenbarligen inte att rida dom själva men någon gång kanske man vågar sätta någon liten på dom (dom är ridna innan)

Bor med min dräng, två katter, tio hönor och två underbara shetlandsponnyer på en liten plätt i Sverige. Förutom hela min flock så är fina saker och byggnadsvård något som tar upp mycket plats av intressedelen i min hjärna.

Jennyt

• Västergötland
« Svar #243 skrivet: 03 feb-13 kl 17:33 »
Klart att ni vågar ;) och det är fasligt roligt att köra de små, så på det bara ;D
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

Neinor

• Since I am dead I can take of my head
    • Västmanland
    • Dissolve
« Svar #244 skrivet: 12 feb-13 kl 14:14 »
När jag kom i lösdriften idag för att säga hej till hästarna så huckrade den ena åt mig och spetsade öronen :D
mitt hjärta smälte. Han brukar alltid vara lite grinig när han ligger och sover annars. Jag blev så glad!
Does this hairspray make me look fat?
www.dissolve.blogg.se

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
« Svar #245 skrivet: 12 feb-13 kl 14:34 »
Jag kanske har hittat en häst att bli medryttare på! Hoppas! Skulle vara så härligt att få börja rida lite igen.
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

Rutagården1885

• -
« Svar #246 skrivet: 12 feb-13 kl 22:56 »
När jag kom i lösdriften idag för att säga hej till hästarna så huckrade den ena åt mig och spetsade öronen :D
mitt hjärta smälte. Han brukar alltid vara lite grinig när han ligger och sover annars. Jag blev så glad!

Underbart!

Jag blev jätteglad i förrgår när min ena häst låg och sov i hagen, då hade hon bara bott hos oss i drygt 24h,  jag blev först rädd att något hänt! Det var kolsvart ute så jag såg ju inte så bra. Men hon låg ju bara och chillade!

pindel

• Småland
« Svar #247 skrivet: 17 feb-13 kl 16:44 »
Har fått för mig att köra in den lille PRE-pojken. Ingen grovjobbare precis, men han kan ju få sladda ridbanan och så. I veckan tömkörde jag med två draglinor efter. Han betedde sig som han aldrig gjort annat. Stolt och väldigt glad matte!

Dela detta:

* Inloggade just nu

481 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser