Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Allmänna häst-glädjetråden  (läst 38702 gånger)

accumen72

• Gäst
SV: Allmänna häst-glädjetråden
« Svar #180 skrivet: 31 aug-11 kl 17:44 »
Thanks for the beautiful animals  ;D
modern canvas
« Senast ändrad: 31 aug-11 kl 17:51 av accumen72 »

Neinor

• Since I am dead I can take of my head
    • Västmanland
    • Dissolve
« Svar #181 skrivet: 04 sep-11 kl 23:41 »
Igår kom hästen i full galopp. Helt underbart att se honom ta galoppen. Äntligen reder det ut sig med alla dessa knä och hovproblem.
Så fin bäbishäst jag har!
Does this hairspray make me look fat?
www.dissolve.blogg.se

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #182 skrivet: 05 sep-11 kl 06:55 »
Glädjer mig åt AnetteK:s From som jag har här hos mig. Igår gjorde han det första riktiga jobbet och harvade bana åt mig.
Hittils har det bara varit övning.

Han duger till  :D
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Doris och Börje

• Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
« Svar #183 skrivet: 05 sep-11 kl 08:15 »
Är glad över mina 4 hästar!!

Sådär i allmänhet bara!
Bor på min lilla gård med min stora familj!

Neinor

• Västmanland
    • Dissolve
« Svar #184 skrivet: 05 sep-11 kl 08:51 »
Glädjer mig åt AnetteK:s From som jag har här hos mig. Igår gjorde han det första riktiga jobbet och harvade bana åt mig.
Hittils har det bara varit övning.

Han duger till  :D

Vad kul! :D
www.dissolve.blogg.se

Neinor

• Västmanland
    • Dissolve
« Svar #185 skrivet: 25 sep-11 kl 22:30 »

Älskar verkligen detta underbara tingest till djur!
Nu la han huvudet i mitt knä för att sen tycka att det var lätt obehagligt när öronen vek sig mot min mage, men vi hade det riktigt mysigt en stund i det tillfälliga solskenet och värmen  :-*
www.dissolve.blogg.se

Frances

• Västergötland
« Svar #186 skrivet: 04 dec-11 kl 19:13 »
Köpte en halt och mager finnhäst tidigare i höstas.

Men nu börjar det likna något! Han börjar få hull på kroppen och var så gott som haltfri på böjprov idag  :D (Inte helt och hållet, men det sista är nog bara frågan om lite muskler som bär upp kroppen så rättar det till sig, det hade han ju inga  :( och han är rejält krokhasig )

Skritta igång djuret nu dååå!!!!  :D :D
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Neinor

• Västmanland
    • Dissolve
« Svar #187 skrivet: 05 dec-11 kl 03:59 »
Härligt!!

Det är ett sådant tillfredsställande arbete att ta hand om ett djur :D

Bild ;D?
www.dissolve.blogg.se

Frances

• Västergötland
« Svar #188 skrivet: 05 dec-11 kl 11:37 »
Ena bilden är idag och den andra är direkt när vi hämtade honom, har bara lett in honom från transporten.

2 grader halt på 2 ben. :( och fått ta överhanden helt och hållet och härja med folk hur som helst.

Han var helt odräglig att ha att göra med, klev över folk och betedde sig.

MEN så fort han fick travsele på var han en travhäst och uppförde sig perfekt! Gansk intressant, han har alltså varit väluppfostrad travhäst från början och accosierar detta till selen, medans för övrigt bar han sig åt som ett jävla pucko, så det är tydligt att han inte hanterats av särskillt rutinerade personer efter travkarriären. Har aldrig sett detta fenomen så tydligt så här, även om jag varit med om att hästar skiftar sitt sätt att vara beroende på vem som hanterar.

Men nu är han så mjuk och lyhörd och fin  igen :-* 14-åringen har börjat skritta igång honom och var alldelss lyrisk över hur fin han var. Detta trodde hon INTE när vi hämtade hem hästen ;)
Stensäker och går fram överallt kunde hon konstatera efter en skrittrunda till skogs. Positiv och arbetsglad. Han kommer Att bli en KANONHÄST bara han blir frisk och kry. :D

Jennyt

• Västergötland
« Svar #189 skrivet: 05 dec-11 kl 11:41 »
Gott jobbat Frances!!!! Håller tummarna för tillfrisknande. :-*
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

skiesabove

• Permakultur med häst
    • Norrbotten
« Svar #190 skrivet: 05 dec-11 kl 18:31 »
Underbar ridtur på levnadsglad 3-åring idag. Bock och bus i snön och fattade ganska snabbt att det var helt ok att följa ett sk "fyrkantsspår".

//Lina

Luff

• Västergötland
« Svar #191 skrivet: 06 dec-11 kl 22:16 »
Vi är äntligen klara med lösdriften. Så skönt att stå inne i ljus stor hall och kvällsborsta medans det käkas kraftfoder. Och att småprata med dunderhästen som inte går ut förräns han är helt säker på att hönornas byttor inte kommer att passera honom innan dom är tomma. Och tant har slutat rulla sig i geggan så det går att borsta henne riktigt fin.
Foderhäck har vi fått låna av grannen så foderspillet är minimerat.
Nu vill jag att det blir tjäle....och 1 m snö- då ska jag ta mig en barbackatur.
//Luff

Fru Jansson

• Gäst
« Svar #192 skrivet: 15 dec-11 kl 11:18 »
Besök hos päronen (ja, ett par veckor sen, men ändå), och skogspromenad med min fina lillkille! :-* Han är bara så otroligt mysig den hästen! Go och glad och positiv... och... tja. Bäst helt enkelt! Jag var med när han föddes, och nu är han sexton år...
« Senast ändrad: 15 dec-11 kl 11:21 av Fru Jansson »

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #193 skrivet: 24 dec-11 kl 10:43 »
Min lilla unghäst gallopperade en lång runda i hagen i dag o nu äntligen kan han galoppera snyggt *S*
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Frances

• Västergötland
« Svar #194 skrivet: 01 jan-12 kl 15:20 »
Magerskranken JP börjar likna häst nu, även om det är bra bit kvar till nån kondition.

Men bröllopskörning skötte han med den äran i helgen <3 Han är en pärla  :-* Gamla travhästen <3 Är så glad för honom!

*I LOVE FINNHORSES*

Ingrid68

• -
« Svar #195 skrivet: 03 feb-12 kl 09:55 »
Jag är glad över att jag äntligen kan få vara glad över mina hästar igen!
ÄNTLIGEN ÄR JAG HÄSTÄGARE IGEN!
När dottern föddes trodde vi i vår enfald att vi skulle kunna hålla igång en häst tillsammans men vi insåg att det inte gick så vi sålde den sista fjordingen och nu efter 6 år utan häst har vi två i stallet.
Två underbara shettlandsponnier. Ett sto och en valack på 11 och 12 år. Det är så härligt och dottern är förståss lyrisk. De har gjort jättebra ifrån sig både i vagnen och med dottern på ryggen hittills.
Livet som hästägare leker just nu!
Jag, make, dotter, hund, katt, genbanksanslutna hedemora höns, ett 30-tal finullstackor och två shettlandsponnier huserar på gården.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #196 skrivet: 04 feb-12 kl 20:45 »
Jag är så glad över mina fina hästar som njuter av vintervädret o aldrig fryser.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Luff

• Västergötland
« Svar #197 skrivet: 18 feb-12 kl 20:00 »
Idag fick vi på selen på ardennern - fast den legat på en rejäl nordis fick vi spänna ut både här o där. Maken fick sen tömköra för andra gången i sitt liv. Gick finfint. Han behövde bara öva mer på att korta tömmen utan att trassla till det - när häst drog ner tempot blev ju tömmen för lång och istället för att driva på i tid så fick han en stor härva töm.
Såå
Jag agerade häst och sa till att driva framåt när jag lekte slö häst och det inte gick att svänga. Han slår då med tömmen som framåtdrivande.
Jag tjoar och säger till att så får han inte göra.
-Men HUR ska jag då få den att gå då?
Jag pekade då på munnen och sa -Använd den.
Maken säger då i normal samtalston - Framåt. Jag vägrade att gå...

Han smackade åt hästen när han körde men mig skulle han skrämma med tömmen.
//Luff

Skogssus

• Uppland
« Svar #198 skrivet: 18 feb-12 kl 20:50 »

*I LOVE FINNHORSES*

Jaa! Aldeles underbara och mysiga. Älskar min guldklimp  :D

Starstone

• Västergötland
« Svar #199 skrivet: 23 feb-12 kl 01:44 »
Min nya avelshingst som kommer nästa vecka .Welsh, godkänd i Holland o Sverige. :D LYCKA
(OBS inte mina bilder)
www.youtube.com/watch?v=MsqK6YN5G8Y
« Senast ändrad: 23 feb-12 kl 11:00 av Starstone »
5 barn, 2 barnbarn och massor med djur. 8 hästar, ett par ankor, ödlor, kungspython, katter, hundar kaniner,chinchillor,sköldpaddor,några japanska vaktlar och så HÖNS:Bresse, Blomme, Minorka, Brahma, Isbar, Araucana,Dv.araucana ,Dv.kochin,  Plymuth Rock, Australorp, Orusthöns, Vorwerk och blandisar

Dela detta:

* Inloggade just nu

498 gäster, 2 användare (1 dolda)
torbjorn

* Forum

* Om tidningen Åter

- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser