Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Duvor  (läst 1526 gånger)

Marit

• Värmland
    • gersgården
Duvor
« skrivet: 03 aug-09 kl 08:27 »
Vet inte om frågan hör hemma här eller på jakt/fiskeavdelningen...Jag har fått ett par nyskjutna duvor och nu vet jag inte riktigt hur jag skall bära mig åt med dem.. ??? Inatt har de hängt ute i en sval bod. Läste att man helst inte ska frysa kött förrän efter åtminstone 2 dygn men jag oroar mig för att det ska bli dåligt.. Hur brukar ni gå tillväga när ni tar tillvara på duvor? :-\
byggnadsvård, växtmedicin, mat och odling!

GrävlingsJanne

• Uppland
    • Grävlingsnaturprodukter
SV: Duvor
« Svar #1 skrivet: 03 aug-09 kl 16:58 »
Jag har tagit rätt på dom ganska snart efter att jag kommit hem med dom. Sen har jag laggt dom i frysen. Det har gått bra.
http://www.gravlingsnaturprodukter.se
Bor på Gräsö, sysslar med skyddsjakt, skogsröjning, slipning av knivar, saxar, liar m.m. Säljer lädersmorning, salvor, tjärljus och mycket annat spännande.

Marit

• Värmland
    • gersgården
SV: Duvor
« Svar #2 skrivet: 04 aug-09 kl 08:46 »
Då ska jag ta ur dem idag och slänga dem i frysen ;D Ska bli spännande att laga till dem någon dag framöver  :)
byggnadsvård, växtmedicin, mat och odling!

Dela detta:

* Inloggade just nu

577 gäster, 5 användare (1 dolda)
javill, Karlsdotter, Stengrim, Conorcccc

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser