Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Var kan man köpa återvunnet papper?  (läst 2282 gånger)

Ketronya

• Jiddischbloggen
Var kan man köpa återvunnet papper?
« skrivet: 28 jul-09 kl 12:35 »
Jag vet att man kan göra själv men det verkar så krångligt, visst borde man väl kunna köpa riktigt återvunnet papper någonstans?

Anders G.

• -
SV: Var kan man köpa återvunnet papper?
« Svar #1 skrivet: 28 jul-09 kl 13:20 »
Närmaste butik, hyllan för toalettpapper.
Jag förstår att det inte var det svaret du ville ha, men din fråga är lite hrm...otydlig. Vaddå papper?

Ketronya

• Jiddischbloggen
« Svar #2 skrivet: 28 jul-09 kl 20:03 »
Okej, då får jag förtydliga mig lite, återvunnet papper som lämpar sig bra till att skriva, rita, etc på.

jenses

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 28 jul-09 kl 20:17 »
Gissningsvis i varje butik som tillhandahåller kontorsmaterial.
Återvunnet papper är ju lixom standard sen minst tio år i varje pk-kontor...

Ketronya

• Jiddischbloggen
« Svar #4 skrivet: 28 jul-09 kl 20:27 »
Okej, det låter ju bra, men kanske jag får förtydliga mig ytterligare: återvunnet papper som inte är blekt utan där man "ser" att det är återvunnet :)

Anders G.

• -
« Svar #5 skrivet: 28 jul-09 kl 22:41 »
Med gammal trycksvärta kvar? Som inte är borttvättad?
« Senast ändrad: 28 jul-09 kl 22:43 av Anders G. »

koko

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 28 jul-09 kl 22:51 »
Man kan hitta det i konstnärsaffärer eller i de pappershandlar som finns kvar. Köpte billigt från ett restparti från Matton i Malmö nyligen. Har oxå tidigare köpt sk. kvistpapper och det ser ut så som jag tror du menar; ljusbrunt, med grova fibrer som man kan se i pappret.

I bland finns ju även enstaka ark med vackra blomblad som sitter i pappret, ganska dyrt, men fint.

Ketronya

• Jiddischbloggen
« Svar #7 skrivet: 29 jul-09 kl 00:25 »
Man kan hitta det i konstnärsaffärer eller i de pappershandlar som finns kvar. Köpte billigt från ett restparti från Matton i Malmö nyligen. Har oxå tidigare köpt sk. kvistpapper och det ser ut så som jag tror du menar; ljusbrunt, med grova fibrer som man kan se i pappret.

I bland finns ju även enstaka ark med vackra blomblad som sitter i pappret, ganska dyrt, men fint.

Jepp, det är precis sånt papper jag menar, jag får kika runt i pappershandlar och liknande då, tack så hemskt mycket för hjälpen!

koko

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 30 jul-09 kl 10:21 »
Ps, sök på kvistpapper, så kan man läsa om det. Och kolla på det.

Dela detta:

* Inloggade just nu

592 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser