Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hjortronen är på G  (läst 1129 gånger)

fauve

• Gäst
Hjortronen är på G
« skrivet: 23 jul-09 kl 23:28 »
Tyvärr har det varit kartplockare i farten även i år, men en snabbtur gav ca 2 kg mylta och det som blev kvar efter att ungarna fått sitt av årets första skörd i förädlad form:

Äntligen har bärsäsongen börjat!

fauve

• Gäst
SV: Hjortronen är på G
« Svar #1 skrivet: 25 jul-09 kl 23:07 »
Vi har varit ut en gång till och totalt sett har det blivit runt 6 kg mylta plockat.

På många myrar har blommen dock torkat bort under stekvärmen som var innan regnet kom, så det är lite trickigt att hitta några bra ställen i år, där det finns mycket bär.

caena

« Svar #2 skrivet: 02 aug-09 kl 21:30 »
vilken del av landet pratar vi om nu?

fauve

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 04 aug-09 kl 20:47 »
De lite mer norra delarna  ;) och runt 15 kg har det blivit plockat so far.

Inte det bästa hjortronåret således, men det har ju blivit en del bär ändå  :)

Hallon ser det däremot ut att bli gott om om vi bara får lite sol och värme och blåbären kryllar det ju av  :o

Dela detta:

* Inloggade just nu

498 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser