Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Skillnad på pellets och pellets  (läst 2213 gånger)

JennyN

• Jennys frön & sånt
Skillnad på pellets och pellets
« skrivet: 08 jul-09 kl 17:53 »
Brukar köpa värpkoncentrat på granngården, (Pullfor?)och ge det plus havre & vete, snäckskal, matrester, gräs mm.

Nu orkade jag inte ända till granngården, utan hittade Forderboden i Haninge! Trevligt ställe! De hade ett annat märke på värpfodret(blå påse), och jisses vad stora bitar det är! Hönsen blänger på det med ett öga i taget och vägrar smaka. Hoppas att det bara är en tidsfråga.  :-\

Vad har ni för erfarenhet av olika märken?

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
SV: Skillnad på pellets och pellets
« Svar #1 skrivet: 08 jul-09 kl 18:36 »
Har bara testat det som lantmännen säljer (kommer aldrig ihåg vad det heter), men där finns det ju i alla fall pellets och pelletskross. Jag (och mina hönor) gillar inte krosset, det är för mjöligt, utan vill hellre ha större bitar.

Cizzi

• Anders, Faverolletupp
« Svar #2 skrivet: 08 jul-09 kl 18:56 »
Ja, håller med, har också provat det i blå säck, för stora "tyckte" mina hönor och så tyckte jag att det luktade så illa  :-\, jag kör med Allfoder +havre och korn, värpfoder i bland
Bor med sambo och son och djuren, två Schäfer damer,två katter mor och son,akvariefiskar och höns, Faverolle,laxfärgade och svarta,Holländska vithättor,svarta,vit,blå och blå/spättad,RIR,Araucana,blandade färger,Marantupp,blå/koppar och blandraser

Dixiebelle

• Livet på landet - fast i Stockholm
    • Södermanland
    • Pixebo
« Svar #3 skrivet: 13 jul-09 kl 17:08 »
Tack Jenny för tipset om Foderboden i Haninge, lite närmare för mig än Granngården...phuh!  8)
*Engelska stridshöns*Gammal engelska stridshöns*Dvärg faverolle*Blandishöns

Våra höns gör lite som dom vill...

JennyN

• Jennys frön & sånt
« Svar #4 skrivet: 16 jul-09 kl 14:03 »
Nu äter hönsen med god aptit!  ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

469 gäster, 2 användare
fri, Nataks

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser