Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  loppis=verksamhet=ingen A-kassa?  (läst 5226 gånger)

louise

• Gäst
SV: loppis=verksamhet=ingen A-kassa?
« Svar #20 skrivet: 22 aug-09 kl 19:18 »
va? Men varför måste du stänga loppisen om du får jobb? i såfall var du ju aldrig till arbetsmarknadens förfogande, om du inte klarar driva den med ett jobb.

alexthesaint

• Västergötland
« Svar #21 skrivet: 22 aug-09 kl 20:28 »
om du FÅR jobb ja,då får du ju stänga loppisen,man kan ju inte vara på 2 ställen samtidigt,liiiite svårt,fast du kanske är spindelmannen?
En vanlig dödlig hade naturligtvis drivit loppisen på sin fritid. Jobbar man får man göra nästan vad man vill på sin fria tid...
Don´t worry. Be happy.
Klasskamp!

louise

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 22 aug-09 kl 21:24 »
fast på a-kassa får man faktiskt inte tänka på sin fritid ens. Man får inte förbereda företag, för då säger de man inte står till förfogande. Man blir fan tokig, varför ska nån på a-kassa inte få ha ledig tid?

Prins Tuvstarr

• Redaktör
  • Var frukt har sin mognadstid.
    • Dalsland
« Svar #23 skrivet: 22 aug-09 kl 22:32 »
fast på a-kassa får man faktiskt inte tänka på sin fritid ens. Man får inte förbereda företag, för då säger de man inte står till förfogande. Man blir fan tokig, varför ska nån på a-kassa inte få ha ledig tid?

Detta är märkligt. Jag fattar inte detta. Om man är arbetslös, ex heltid, och har a-kassa så ska det väl räcka att man är arbetssökande 8 timmar per dag. Övriga timmar på dyngnet har man ju inte ersättning och då borde man väl få göra vad man vill. Alla borde ha rätt till fritid. Även arbetssökande.   :(

Björndalen – mitt blivande hem, timmerkoja 13,5 m², skog, grusväg, skogstjärn, ved, stearinljus, frukt, bär, nötter, frön, torkolla, tallsåpa, ull, lin, skinn, enkelhet, Thoreau, film, böcker, kreativ, glad … och världsfred.

Åter nr 1/13

louise

• Gäst
« Svar #24 skrivet: 23 aug-09 kl 11:41 »
Antar att alla handläggare tolkar det olika. Men undra hur en tvist skulle se ut - gjorde du din affärplan på din fritid eller på mdin arbetslösa tid`? Vem vinner?

trädman

« Svar #25 skrivet: 24 aug-09 kl 01:56 »

Å andra sidan är det väl ett ganska hypotetiskt problem. Tankeläsande a-kassehandläggare tror jag inte hör till vanligheterna. Låt inte tankarna begränsas av det.

Däremot tycker jag principen att man ska stå till arbetsmarknadens förfogande för att få a-kassa är helt korrekt. Jag har träffat på folk som inte "haft tid" att skaffa sig arbete utan levt på a-kassa och exempelvis skött och tränat sina hästar. Sånt stör mig. Det rådde ingalunda brist på möjliga arbeten för vederbörande.

Prins Tuvstarr

• Redaktör
    • Dalsland
« Svar #26 skrivet: 25 aug-09 kl 00:10 »
Var det inte en kille nyligen som blev av med sin a-kassa för att han bloggade?

Björndalen – mitt blivande hem, timmerkoja 13,5 m², skog, grusväg, skogstjärn, ved, stearinljus, frukt, bär, nötter, frön, torkolla, tallsåpa, ull, lin, skinn, enkelhet, Thoreau, film, böcker, kreativ, glad … och världsfred.

Åter nr 1/13

johe71

« Svar #27 skrivet: 25 aug-09 kl 08:27 »
Var det inte en kille nyligen som blev av med sin a-kassa för att han bloggade?

han blev erbjuden att skriva en blogg på Smålandspostens hemsida, han ringde sin a-kassa och frågade om det var ok att han gjorde det och fick svaret att "sluta blogga eller dra av skrivtiden från dagpenningen" (dvs bloggade han en halvtimme om dagen så skulle han få a-kassa för 7,5 timmar)

efter vad jag förstår av informationen jag hittar så fick han dock full a-kassa utan något strul... bloggen finns att läsa här http://www.smp.se/blogg/sokaren/

Prins Tuvstarr

• Redaktör
    • Dalsland
« Svar #28 skrivet: 25 aug-09 kl 21:43 »
han blev erbjuden att skriva en blogg på Smålandspostens hemsida, han ringde sin a-kassa och frågade om det var ok att han gjorde det och fick svaret att "sluta blogga eller dra av skrivtiden från dagpenningen" (dvs bloggade han en halvtimme om dagen så skulle han få a-kassa för 7,5 timmar)

efter vad jag förstår av informationen jag hittar så fick han dock full a-kassa utan något strul... bloggen finns att läsa här http://www.smp.se/blogg/sokaren/

Ok, då vet jag det. Tack för svaret.

Åter nr 1/13

Dela detta:

* Inloggade just nu

659 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser