Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad är det för fel på Vera, hon har ingen matlust?  (läst 29328 gånger)

Bergsblomman

  • Inlägg: 359
    • Värmland
    • Hästarna i Berg
SV: Vad är det för fel på Vera, hon har ingen matlust?
« Svar #180 skrivet: 05 jul-10 kl 13:39 »
Hej!
Man kan även ge getter med dålig aptit vanlig matjäst utblandad med vatten för att få i gång magen igen.De brukar tycka att det är jättegott även om de inte vill ha annan mat.
lycka till
Min lilla Vera fick sluta sina dagar i april. Provade allt jag kunde komma på för att hon skulle bli frisk igen, även bakjäst, foderjäst, bikarbonat men ingenting hjälpte.  :'(

Linkoso

  • Inlägg: 10321
    • -
    • Höns i Trunsby
SV: Vad är det för fel på Vera, hon har ingen matlust?
« Svar #181 skrivet: 05 jul-10 kl 13:43 »
Föremålet?  Getter sätter inte i sig vad-som-helst, som kor!

Hum... ::) Det stämmer då inte på getabocken mamma hade när hon var liten. Den åt allting. Stod och käkade upp mormors handdukar som hängde på tork, hästens svans och till sist tog den sig ett stycke av mammas hår (hennes eget fel dock, hon tyckte det var kul att den åt allt så hon matade den med allt möjligt, till sist testade hon med håret).  :-X
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Vad är det för fel på Vera, hon har ingen matlust?
« Svar #182 skrivet: 06 jul-10 kl 21:38 »
Fick han verkligen allt en getabock behöver i sin vanliga mat/miljö?
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Linkoso

  • Inlägg: 10321
    • -
    • Höns i Trunsby
SV: Vad är det för fel på Vera, hon har ingen matlust?
« Svar #183 skrivet: 06 jul-10 kl 22:58 »
Har ingen aning. Jag fanns inte och mamma var ju liten. Men den gick både lös på gården (då den gav sig på tvätten) och i hästhagen (där den käkade svans) :X. Mormor och morfar bor kvar i samma hus ännu och hur det ser ut nu så är det en del buskage och sedan mkt åkrar (går kossor där nu där hästen gick förut). Inte endast deras get som käkade hästsvans. Flera som råkat ut för det där.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

elebo

  • Inlägg: 98
SV: Vad är det för fel på Vera, hon har ingen matlust?
« Svar #184 skrivet: 07 jul-10 kl 21:24 »
Liten fundering bara. Hon kanske inte tål något av det hon äter? Uppblåst mage, konstiga pluttar, Du ger henne mycket vete, Har du provat att ta bort vete och ge henne havre en tid?
Se om det blir bättre. Uppblåst mage, diarre hos människor kan vara veteintolerans/gluten. Testa, det skadar inte. hoppas att det löser sig.  Om du märkt att hon är bättre vissa dagar så kanske det finns ett samband med vad hon ätit? lycka till


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

368 gäster, 6 användare (2 dolda)
Elshira, Be, von tratt, Adels

* Forum

* Om tidningen Åter



Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser