Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  "Geggagård"  (läst 1203 gånger)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
"Geggagård"
« skrivet: 14 jun-09 kl 17:19 »
Ja, det har regnat i nonstop nu sedan i fredags och hönsgården ser ju ut så man skäms när det kommer folk!
La ut halm förra veckan och då var det så fint... Inte lika fint nu, något blött halvgult slafs som ligger i lera!  :(

Finns det och är det någon idé att försöka göra det torrare på något sätt... Eller är det bara att vänta på solen? *suck*

Hönsen verkar dock inte bry sig... De springer runt som vanligt, även ute i spöregnet! Är kanske bara matte som oroar sig för mycket?

Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

putte95

• Gäst
SV: "Geggagård"
« Svar #1 skrivet: 14 jun-09 kl 19:10 »
Bygga en liten altan ;D.

pernilla70

• Bohuslän
    • http://pernillaliljeros.spaces.live.com/
« Svar #2 skrivet: 14 jun-09 kl 22:52 »
Nu har vi också en gegga gård. Men det har som tur börjat torka upp lite.
Jag förstår varför jag fick rådet att ha plåttak över minst halva...... både för regnet och solen. Men det får vi lägga i år för vi har inte ens nät till taket på voljären
Bor på en gård med sambo och 2 killar. Vi har 3 hästar, Texelfår, 2 labradorer, 6 katter, skånegäss, Kalkoner Pekingankor och en drös med höns.

Dezdemona

• Halland
    • Hispig husägare
« Svar #3 skrivet: 15 jun-09 kl 02:17 »
Hönsen verkar dock inte bry sig... De springer runt som vanligt, även ute i spöregnet! Är kanske bara matte som oroar sig för mycket?
Våra höns vägrar att gå ut om det så mycket som duggar! Då stannar de hellre inne i hönshuset och skriker okvädningsord åt varandra. Jag har en lösryckt teori om att det beror på att tuppen är en friserad dvärgkochin som är usel på att hålla vätan ute. Så att han vill vara inne kan jag förstå - men att han ska behöva lura sina släta, vattenavstötande hönsdamer till samma otyg har jag svårt för.
ofrivilligt hönslös

Dela detta:

* Inloggade just nu

736 gäster, 1 användare
Anders Flix

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser