Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  redovisa moms i bokföring.  (läst 12763 gånger)

louise

• Gäst
SV: redovisa moms i bokföring.
« Svar #40 skrivet: 22 jun-09 kl 20:05 »
vad har du fått det i från att jag är rädd för att jag måste betala skatt?

johe71

« Svar #41 skrivet: 22 jun-09 kl 20:45 »
Jag betalade grisknorrsböjaren med mina privata pengar, därför ska momsen gå tillbaka till mig som privatperson.

öh? inte för att jag är speciellt ekonomikunnig, men när jag som privatperson betalar något med mina privata pengar så vet jag att jag inte får tillbaks någon moms... så för att överhuvudtaget få tillbaks moms så måste det väl ända vara firman som betalat?

uffeoanette

« Svar #42 skrivet: 22 jun-09 kl 20:53 »
Hej!
Jag är i all a fall tacksam för all hjälp att lösa den ursprungliga (min) frågan. Tack och på återhörande när jag får problem igen.... förhoppningsvis dröjer det ;-)

louise

• Gäst
« Svar #43 skrivet: 22 jun-09 kl 20:56 »
johe- det är mer komplicerat.

Pirvata pengar lånas ut till firman, de tar en liten omväg via firman. Sen beror det på vilken sorts firma. tex "vanlig" skatteåterbäring på firman är privata pengar man kan göra vad fan man vill med.

Existens?

• Gäst
« Svar #44 skrivet: 29 jun-09 kl 13:38 »
Har det kommit några svar från revisor och skatteverket?

louise

• Gäst
« Svar #45 skrivet: 04 jul-09 kl 21:22 »
hi, ja du fetvann. Tyvärr ganska väntat men jag förträngde det desperat. Å jag orkar inte alls lära mig hur jag ska göra nu.. å hur fan min bokföring borde rättas till från första året.

Existens?

• Gäst
« Svar #46 skrivet: 05 jul-09 kl 00:36 »
Det handlar inte om att vinna, bara att det blir rätt för dom som frågar om råd.
Strunt i den bokföring som ligger för tidigare år, ingen lär riva i den. Men detta året kanske du skulle köra in rätt. Det skulle gå så mycket enklare för dig om du körde med ett data-bokföringsprogram. Behöver ju bara använda kanske 10 konton, resten kan man ju strunta i.
Säg till om du är intresserad så kan jag dra en kopia på mitt, det är inte så nytt, men väldigt lätt att använda.

Dela detta:

* Inloggade just nu

573 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser