Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bildtråd - dv. Kochins!  (läst 47943 gånger)

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
SV: Bildtråd - dv. Kochins!
« Svar #120 skrivet: 07 okt-10 kl 15:14 »
Jag kan intet om färger och teckningar, men Sune var fantastiskt vacker i alla fall!!!  ;D
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Falks Bantam Poultry

• www.falksbantam.n.nu
    • Skåne
    • j.i.s fjäderfä
« Svar #121 skrivet: 07 okt-10 kl 16:27 »
Här kommer bilder på några av mina dvärg kochin höns :)
Plymouth rock dvärg - tvärrandiga. Holländsk dvärg - guldhalsade, blå guldhalsade, silverhalsade, blå silverhalsade, spättade, blå och svarta. En vetefärgad araucana höna och en blandfärgad dvärg kochin tupp.

F.D. j.i.sfjäderfä

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #122 skrivet: 07 okt-10 kl 18:32 »
Här är några av mina sötisar.

Ska den grå eller kallar man den blå tuppen se ut som på bilden eller har han fel tecken?

Han är ren. Tupparna får mörkare blå färg i sadel och nacke. Gäller även t.ex. röd.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Topsy

• Närke
« Svar #123 skrivet: 13 okt-10 kl 10:41 »
Här kommer lite bilder på mina sötisar.

Först var dom små, födda i början av juni med min svarta höna jag köpte tillsammans med lite kycklingar.

Sen blev dom större. De grå blev änglar och ena vita tog ormvråken. Så nu bor dom i en väl nätat hönsgård.

Så köpte jag till lite fler höns av sorten silkes cochin.

Och det gick problemfritt. Här delar ena hönan ett äpple med den tuppkycklingen som blivit ledare.

Inne bor en liten grå kyckling med sin mamma och en reservmamma. När den blir större ska alla gå ihop.

Falks Bantam Poultry

• www.falksbantam.n.nu
    • Skåne
    • j.i.s fjäderfä
« Svar #124 skrivet: 15 okt-10 kl 22:45 »
några till av mina dvärg kochiner.
Plymouth rock dvärg - tvärrandiga. Holländsk dvärg - guldhalsade, blå guldhalsade, silverhalsade, blå silverhalsade, spättade, blå och svarta. En vetefärgad araucana höna och en blandfärgad dvärg kochin tupp.

F.D. j.i.sfjäderfä

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #125 skrivet: 19 okt-10 kl 16:12 »
Nej, nu blir det fler fluffbilder! ;D

M-O!

♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Jennyt

• Västergötland
« Svar #126 skrivet: 19 okt-10 kl 17:30 »
Så ska det se ut :-* :-* :-* ..... hoppas att mina blir lika kompakta ;)

På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

Mimmi_83

• Dv Kochin
    • Värmland
« Svar #127 skrivet: 19 okt-10 kl 18:18 »
Här är en bild på mina söta dv kochin...
Bilden tog jag i sommar så kycklingarna har blivit större nu så klart..
Lånade 7 dv kochin i sommar.. när hösten kom och vi insåg att vi va tvungna att lämna tillbaka dom, fick vi en idé om att vi kunde kanske få köpa dom.. Men fick tyvärr inte köpa dom.. Vår lilla dotter på snart 4 år fick dom av han som ägde dom.. så det löste sig...

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
« Svar #128 skrivet: 19 okt-10 kl 19:40 »
Här är en bild på mina söta dv kochin...
Bilden tog jag i sommar så kycklingarna har blivit större nu så klart..

Vad kallas färgen på den tuppen? Snygg!!
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Mimmi_83

• Dv Kochin
    • Värmland
« Svar #129 skrivet: 19 okt-10 kl 20:52 »
Vet inte vad det är för färg på honom...
Kan tyvärr inget om dv kochins färger..
Men fin är han .... :)
Lånade 7 dv kochin i sommar.. när hösten kom och vi insåg att vi va tvungna att lämna tillbaka dom, fick vi en idé om att vi kunde kanske få köpa dom.. Men fick tyvärr inte köpa dom.. Vår lilla dotter på snart 4 år fick dom av han som ägde dom.. så det löste sig...

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
« Svar #130 skrivet: 19 okt-10 kl 20:59 »
Blå med guld i.
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Jennyt

• Västergötland
« Svar #131 skrivet: 19 okt-10 kl 21:02 »
Dv.K. finns ju i en herrans massa färger, så med risk att ha missat någon färg vill jag påstå att tuppen inte är färgren. Det innebär att färgen inte har något namn.

..... men tjusig är han ju ändå ;)
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
« Svar #132 skrivet: 19 okt-10 kl 21:08 »
Dv.K. finns ju i en herrans massa färger, så med risk att ha missat någon färg vill jag påstå att tuppen inte är färgren. Det innebär att färgen inte har något namn.

..... men tjusig är han ju ändå ;)
Jag menade inte rättfärgad utan blå med guld i utan att det är en felfärgad.
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Mimmi_83

• Dv Kochin
    • Värmland
« Svar #133 skrivet: 19 okt-10 kl 21:12 »
rätt eller fel färg.. Han är fin ändå min Elvis.. sen är det en av de silverfärgade som också är en tup... han har också blivit otroligt fin... :)

Mimmi_83

• Dv Kochin
    • Värmland
« Svar #134 skrivet: 20 okt-10 kl 11:52 »
nya bilder på mitt glada gäng..  :)

Mimmi_83

• Dv Kochin
    • Värmland
« Svar #135 skrivet: 20 okt-10 kl 11:53 »
och här är rästen av gänget...  :)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #136 skrivet: 21 okt-10 kl 15:34 »
Små ruggugglor. ::) Bara rasar fjädrar från dem.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #137 skrivet: 21 okt-10 kl 15:35 »
Audrey II (som för övrigt är vetefärgad BlåNelson ;) ) sitter i höstsolen.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #138 skrivet: 21 okt-10 kl 15:38 »
Haha åt profilen. ;D

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #139 skrivet: 21 okt-10 kl 17:10 »
;D Jag fattar inte hur hon plötsligt kunde bli såhär krullig. ::) Förra året så var hon knappt ett dugg frisserad, lite vågig vid vingarna och uppe på rygg. Under sommaren har hon blivit mer och mer frisserad... Nu är hon en kotte. ::) Få se om hon blir ännu "värre" ::) med tiden efter denna ruggning är klar.

Har hört om att det frisserade anlaget inte behöver synas på dem som kycklingar-ungdjur utan att det dyker upp senare i livet... Hon måste vara en av dessa! ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

559 gäster, 3 användare (1 dolda)
mulle mullvad, Luffsen

* Forum

* Om tidningen Åter

- Verkar vara en mycket användbar tidning!
/Marcus

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser