Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bildtråd - dv. Kochins!  (läst 47942 gånger)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: Bildtråd - dv. Kochins!
« Svar #100 skrivet: 29 dec-09 kl 17:17 »
Sådär, nu har jag varit och tagit lite mera bilder på laxisarna... Börjar med en... Bakdel som översta bild! ;D På den tredje står Seymour och dansar och kaxar sig. >.<
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #101 skrivet: 29 dec-09 kl 17:22 »
Den övre bilden var liiiite läskig att ta.  :-[ Seymour har visat tendenser till mild aggresivitet ibland, t.ex. att han anfallit händerna ibland när man ska ned och böka och byta vatten och grejor men nu har han varit lugn efter lite uppfostran... Men som sagt, den övre bilden var en aning läskig då jag låg ned  :-X och kolla blicken och hållningen på honom! Litar inte på honom riktigt, ser ut som att han skulle kunnat flyga in i ansiktet på mig, och det skulle nog inte varit trevligt. >_<

Den andra bilden är tagen direkt efter därpå, han har även på den bilden en lite fullifan blick... Han kanske undrar varför jag ligger och krälar på golvet.  :P xD
« Senast ändrad: 29 dec-09 kl 17:27 av Linkoso »
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

trallallaa

• Gäst
« Svar #102 skrivet: 29 dec-09 kl 17:27 »
Jag har bara två st vuxna dv Kochin:
Skalle-Pär 

och Fröken "DK" (grå/gul/randad::) )

och sedan har jag några av Skalle-Pärs tillkommande damer i kycklinghögen

« Senast ändrad: 29 dec-09 kl 17:41 av trallallaa »

trallallaa

• Gäst
« Svar #103 skrivet: 29 dec-09 kl 17:30 »
Wow Linkoso! Dina Laxfärgade är så  :-*

linslus

• www.vastrabo.se
    • Småland
    • Västrabo höns & kaniner
« Svar #104 skrivet: 29 dec-09 kl 19:00 »
Här är mina porslin, svartvitfläckig & spättat från i höstas.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #105 skrivet: 29 dec-09 kl 19:23 »
Trallalla: Tack! ;D

Åh, vad söta de där små blå är! :D :D Och Skalle-Pär börjar se riktig "tuppig" ut men jag skulle nog inte vilja kalla honom heeelt vuxen ännu! ;D   ::)

Och Linslus, har du några fler bilder på de svartvitfläckiga? =)

linslus

• www.vastrabo.se
    • Småland
    • Västrabo höns & kaniner
« Svar #106 skrivet: 29 dec-09 kl 21:10 »
Trallalla: Tack! ;D

Åh, vad söta de där små blå är! :D :D Och Skalle-Pär börjar se riktig "tuppig" ut men jag skulle nog inte vilja kalla honom heeelt vuxen ännu! ;D   ::)

Och Linslus, har du några fler bilder på de svartvitfläckiga? =)

Nej, har inte det. Hon fick 95p på utställningen i höstas.  :)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #107 skrivet: 29 dec-09 kl 21:19 »
Attans då. >.<

Ja, det förvånad mig inte! :D Jättefin är hon! ;D

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #108 skrivet: 25 jan-10 kl 20:13 »
Putt upp med mera små kochinar!

M-O (till vänster) och en av mina nya hönor.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #109 skrivet: 25 jan-10 kl 20:14 »
Audrey värper och Audrey II är kaxig emot mitt finger (och jag börjar bli övertygad om att Audrey II måste ha frisserade gener i sig, hon är lockig ju!!) ;D

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #110 skrivet: 25 jan-10 kl 20:19 »
Seymour och mina två svarta nya hönor som står och bröstar upp sig (måste komma på namn åt dem >.<)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #111 skrivet: 25 jan-10 kl 20:39 »
Du e så duktig på att ta kort Linkoso..... å fina är de nya damerna oxå...... namnförslag är jag riktigt kass på ::) Kanske Alfild och Ortrud......men det var kanske före din tid :-*

Du aaanar inte hur många kort som hamnar i sopkorgen! ;D Haha, men tack! Hum, hade tänkt att dessa två också skulle få något namn ifrån Disney filmen Wall-E... :P Har lite det som tema i min svarta grupp! ;D

Ratchaburi

• Södermanland
« Svar #112 skrivet: 25 jan-10 kl 23:57 »
Du aaanar inte hur många kort som hamnar i sopkorgen! ;D Haha, men tack! Hum, hade tänkt att dessa två också skulle få något namn ifrån Disney filmen Wall-E... :P Har lite det som tema i min svarta grupp! ;D

Dem heter faktisk Mette Marit och Märtha Louise!  :-[
My name is not Rihanna....

Ratchaburi

• Södermanland
« Svar #113 skrivet: 26 jan-10 kl 00:07 »
Vem är vem föresten?  ???  ;D

Haha, du får döpa dom till vad du vill ;D
Men hon med två fjädrar som sticker lite upp på stjärten är Märtha, haha.

My name is not Rihanna....

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
« Svar #114 skrivet: 18 jul-10 kl 10:20 »
Här kommer bilder på våra tre skönheter också! Nån kan berätta vad färgerna heter kanske?

70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Daffy Duck

• Medelpad
« Svar #115 skrivet: 30 aug-10 kl 19:40 »
Agda och Göran på ena bilden och Margot på den andra...

//Helena!!
Stolt hönsmamma till Agda, Margot och Göran - 3 goa dvärgkochins!

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
« Svar #116 skrivet: 20 sep-10 kl 20:51 »
Jag vet inte vad min ena dv.kochin pysslar med. Antingen trivs hon allmänt bra i redet eller så har hon fått för sig att hon ska bli kycklingmamma. Men jag vill inte ha kycklingar nu (börjar bli så kallt och blött) så jag plockar alla äggen.

70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

supersnällasilversara

• hellre lite skit i hörnet än ett rent helvete
    • Blekinge
« Svar #117 skrivet: 24 sep-10 kl 22:26 »
Så fina de är era dvärg kochins! Själv har jag svart orpington som säkert är tre gånger så stora och äter därefter. Blir lite sugen på dvärgraser faktiskt.
Har 2st svarta orpington + en blå tupp. 3st Kopparfärgad Maran.  2st bruna+2st vita värphöns. 2st dvärgkochin, 2st isbar och några blandisar. 6st dvärggetter, två åsenfår. En vovve!

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #118 skrivet: 26 sep-10 kl 07:52 »
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Bettyboop

• Småland
    • Andersson's Lantgård
« Svar #119 skrivet: 07 okt-10 kl 15:05 »
Här är några av mina sötisar.

Ska den grå eller kallar man den blå tuppen se ut som på bilden eller har han fel tecken?

Bor på härlig lantgård med Hästar, katter, kaniner, Rottweiler, Lohmanhöns, Dvärgkochin och Dvärgwyandotter. Odlar massor.

Dela detta:

* Inloggade just nu

561 gäster, 3 användare (1 dolda)
mulle mullvad, Luffsen

* Forum

* Om tidningen Åter

- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser