Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bildtråd - dv. Kochins!  (läst 48015 gånger)

sallyzevenwacht

• Halland
SV: Bildtråd - dv. Kochins!
« Svar #140 skrivet: 21 okt-10 kl 19:19 »
Jag måste lägga upp bilder på min dv kochin, som ser EXAKT ut  som din Linkoso! >:D
Dv. höns, undulater & ragdoll

sallyzevenwacht

• Halland
« Svar #141 skrivet: 22 okt-10 kl 07:56 »
Jaja, okej, om man ser dem så är de ganska lika. Ger mig... o:)
Dv. höns, undulater & ragdoll

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #142 skrivet: 09 feb-11 kl 19:35 »
Puttar upp denna tråd med en bild på ungtuppen Devil och en bild på Wall-E med brudar. Devils kam fick smaka på stryk när han envist skulle försöka överta sin fars roll som ledare i gruppen...  :-\ Värsta slagsmålet jag varit med om på flera år.  :-\

Men nu är de vänner! ;D ;D Och Devil försöker lära sig hur man gör kycklingar. ::) Men han sitter i fel ände.  :-X Dvs. håller i stjärten och sitter på huvudet på hönan eller också håller i huvudet och parar sig med golvet.  :-X
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #143 skrivet: 09 feb-11 kl 20:50 »
Han hette Göran Persson när han kom hit (var några som köpte honom som dagsgammal ihop med sina syskon, de får inte ha tupp där de bor och jag tyckte han såg spännande ut så behöll honom när de lämnade tillbaka 2 tuppar för avlivning). Han fick sitt nya namn Devil pgd. av att han var som en svart liten djävul när han släpptes ihop i gruppen. Slogs som in i helsike tills båda låg däckade över varandra, avslutade med att tukta farsgubben och ta över flocken... När jag kom ned nästa dag så såg de ännu värre ut!! :X För då hade Wall-E hämtat nya krafter och gett igen för att få tillbaka sina hönor (det var då Devils taggar rök). :X
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
« Svar #144 skrivet: 14 feb-11 kl 13:04 »
Nu har jag tre små ursöta dvärgkochin-hönor, vita som små bulliga moln. Annars är jag ju mest förtjust i stora lugna raser. Men jag fick med dem "på köpet" och de är ju så söta så jag kan nog inte göra mig av med dem. Om ingen betalar himla bra för dem!  ;D ;D ;D
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

Ann-Charlotte R

« Svar #145 skrivet: 18 feb-11 kl 11:21 »
Här är en bild på min fina Jasper  ;D
sååååå mycket frågor ;)

http://anotefromar.blogspot.com/

Ann-Charlotte R

« Svar #146 skrivet: 18 feb-11 kl 11:24 »
Nu har jag tre små ursöta dvärgkochin-hönor, vita som små bulliga moln. Annars är jag ju mest förtjust i stora lugna raser. Men jag fick med dem "på köpet" och de är ju så söta så jag kan nog inte göra mig av med dem. Om ingen betalar himla bra för dem!  ;D ;D ;D

Den där hönan är suuuuper fin!!!!! vill ha jätte mycket  :-[
sååååå mycket frågor ;)

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
« Svar #147 skrivet: 18 feb-11 kl 17:51 »
Jag har ingen aning om de tre hönorna jag fått är bra standardmässigt... jag kanske bara råkade få en bild ur en bra vinkel så hon ser fin ut. :-\ Men det verkar vara fler som är intresserade...  ;)

Jag har aldrig velat ha dvärgar men nu inser jag ju hur söta de är. Är lite sugen på att skaffa fler DK eller Mille Fleur.
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

Njura

• fritzonsfjader.webs.com
    • Skåne
    • Fritzons Fjäder
« Svar #148 skrivet: 18 feb-11 kl 18:36 »
Här är en bild på min fina Jasper  ;D
vilken granner tupp!
//Mvh Jesper  ;)
Chabo, svart (normal), silvervete (normal, silke), Knölgäss
Kalkonen, bronce, röd bronce och narragansett
Blå påfåglar, Blå Myskankor

Ann-Charlotte R

« Svar #149 skrivet: 19 feb-11 kl 00:11 »
vilken granner tupp!
//Mvh Jesper  ;)
Tackar! Jag är stolt fluffmamma  :-[ Jasper är super fin  ;D
sååååå mycket frågor ;)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #150 skrivet: 21 feb-11 kl 12:28 »
Liten kochindam kollar in den nya "prydnaden" de har fått i sin bur. =)

Träsktrollet

• -
« Svar #151 skrivet: 23 jun-11 kl 15:54 »
Ni har då så fina Dv Kochin så jag tror att jag ska ta och lägga in en bild på min kära tupp :)
Har hönsraserna:
Appenzeller Spetshättad, Svarthöns och Isbar/Lohmanblandras.

Lurpa

• Gästrikland
« Svar #152 skrivet: 05 jul-11 kl 14:46 »
hejsan
jag undrar om våran höna Pärlan är färgren och isf va kallas färgen.
tack på förhand.

Bor med min make, mina 3 barn, en powderpuff tik och 2 katter.
Jag samäger även några höns med min mamma (hönan-agda)

Zink

• Ångermanland
    • Asamayama
« Svar #153 skrivet: 06 jul-11 kl 21:04 »
Fått hem 5 dv kochins, lägger ut bilder och hoppas kunna få lite hjälp om vad de har för färg/färger. Sen tycker jag det verkar som att 4 av dem är tuppar, säg till ni som ser annat :) det är 2 bilder på vardera kyckling, den gula är någon vecka äldre än de första 4. den större gula på samlingsbilden är en orpington höna.
även en blind höna hittar ett korn...

Zink

• Ångermanland
    • Asamayama
« Svar #154 skrivet: 06 jul-11 kl 21:06 »
fortsättning....

Zink

• Ångermanland
    • Asamayama
« Svar #155 skrivet: 06 jul-11 kl 21:07 »
sista bilderna  ;D

Jennyt

• Västergötland
« Svar #156 skrivet: 06 jul-11 kl 21:51 »
Vet du om kycklingarna e färgrena?...... tycker mig ana oråd ;) ...... sen tycker jag mig bara se en höna, men jag kanske missar något :-\
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

fauve

• Gäst
« Svar #157 skrivet: 06 jul-11 kl 22:24 »
Tycker också mig se bara en höna av pycklisarna.

Sålde osorterade dv.k-kycklingar i fjol och av 4 blev det 4 tuppar  :o I år har de varit här och köpt några hönor + kycklingar och då hade de med sig dessa 3 killar hit:

Funderar på att spara dessa 2:

Så ljus vete/gul att han nästan ser vit ut

Tycker färgen är urläcker och har inte förr sett någon sådan färg på dv.k

Och denna filur nedan bytte jag bort till en vän mot några av hennes böcker som jag ville ha  ;D

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #158 skrivet: 06 jul-11 kl 22:28 »
Håller med, 1 höna. Sedan skulle jag säga blandfärgade... Något knackar mig i skallen och ger mig en känsla av att de kanske inte är helt renrasiga ir... Men svårt o se på bilderna.

Tallgrinden

• Uppland
    • Kladdnos kennel
« Svar #159 skrivet: 06 jul-11 kl 22:30 »

Och denna filur nedan bytte jag bort till en vän mot några av hennes böcker som jag ville ha  ;D

Gjorde ett bra byte tycker jag  8)

Inte ett dugg färgren (tror jag), men det är inte de andra jag har heller, eller de äggen som snart ligger i kläckaren.
Där bilvägen slutar med djur och barn. Pluggar till veterinär och är väldigt singel.

Dela detta:

* Inloggade just nu

486 gäster, 1 användare
Ros-Marie Karlsson

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser