Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Näbben öppen nattetid  (läst 2426 gånger)

taccotad

• Skåne
Näbben öppen nattetid
« skrivet: 03 jun-09 kl 09:54 »
Har en höna som öppnar näbben när hon sitter på pinnen på natten. Hon gör bara det om nätterna annars springer hon runt med de andra. Äter, dricker, skiter, värper, sprätter....

Kan det vara nåt tecken på sjukdom? Nåt man ska göra?

sonja på slätten

• Halland
SV: Näbben öppen nattetid
« Svar #1 skrivet: 04 jun-09 kl 22:19 »
Hon kanske helt enkelt är varm, där hon sitter  inklämd bland de andra.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 05 jun-09 kl 10:16 »
försöker hon lyfta vingarna bort från kroppen? för då är hon nog varm.

taccotad

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 05 jun-09 kl 12:19 »
Ja tanken har slagit mig, att hon är varm. Nu har hon lagt sig för att ruva och nu hälls näbben stängd hela tiden...iaf när jag tittar på henne.

Lycka

• Ångermanland
« Svar #4 skrivet: 05 jun-09 kl 13:22 »
Ho kanske gör som mi gube öppnar mun och snarkar.
Hedemorahöns

taccotad

• Skåne
« Svar #5 skrivet: 05 jun-09 kl 15:05 »
Ho kanske gör som mi gube öppnar mun och snarkar.

hahaha ja jag väljer att tro nåt sånt!!

JennyN

• Jennys frön & sånt
« Svar #6 skrivet: 05 jun-09 kl 15:25 »
Ett par av mina gör det ibland - jag har tolkat det som för varmt (och kanske för skitigt och illaluktande på bajsbrädan  ;))

taccotad

• Skåne
« Svar #7 skrivet: 05 jun-09 kl 16:25 »
Ett par av mina gör det ibland - jag har tolkat det som för varmt (och kanske för skitigt och illaluktande på bajsbrädan  ;))

Fast vår bajsbräda brukar vara vääldigt ren och fin så det borde hon inte störa sig på. Möjligtvis var det värmelampan som störde henne för den var tydligen igång även nu...konstigt nog. När jag tänker efter var det ofta hon som satt direkt under den. Haha vad klantigt men jag var helt säker på att jag stängt av den. Nu har jag till och med dragit ut sladden så nu är det verkligen avstängd.

Dela detta:

* Inloggade just nu

416 gäster, 2 användare
Nina W, Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser