Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hur länge ruvar pärlhönsen??  (läst 3645 gånger)

niagara

hur länge ruvar pärlhönsen??
« skrivet: 31 maj-09 kl 21:17 »
Jag har några pärlhönsägg som jag lagt under en höna. Jag fick veta av säljaren att de ruvar 28 dagar, därför la jag hönsägg under en vecka senare för att kläckning skulle ske samtidigt. Nu har jag läst på nätet att det är 23 dagar för pärlor.. och här på alternativ har jag hittat 30 dagar,,.l vad skjutton är det som gäller.. hur som helst har jag problem... pärlorna kläcks inte samtidigt som de andra äggen .. vad göra? plocka undan pärlorna när det kläcks och lägga under värmelampa?? fast då får det ju ingen mamma och det var ju det som var poängen..  :(

gernsö

• Skåne
SV: hur länge ruvar pärlhönsen??
« Svar #1 skrivet: 01 jun-09 kl 04:50 »
De tar 26-28 dagar, tog mina i kläckmaskinen i alla fall.
Kör hårt, livet är så jävla kort.
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.
Har ko, häst, hund,får, katt och sambo...

Äggakungen i Lövestad

• -
« Svar #2 skrivet: 14 jun-09 kl 02:15 »
39 dagar har jag hört ???? ...men det lär jag märka ..dör jag har i min kläckare nu =)
Brahama

Fjädern

• Öland
« Svar #3 skrivet: 27 jun-09 kl 20:48 »
igår kläcktes 5 små pärlhöns, la in dom under hönan 31 maj, trodde dom skulle kläckas på söndag 28 jun, men de tog 26 dagar.
Fjädern

Dela detta:

* Inloggade just nu

475 gäster, 2 användare
Berberis, Karlsdotter

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser