Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Överhansfräs.hanbok?  (läst 3279 gånger)

nappe

Överhansfräs.hanbok?
« skrivet: 24 dec-05 kl 06:41 »
Någon som kan tipsa om en handbok för överhansfräs.Har aldrig användt en sådan,letar därför efter någon bok som enkelt visar olika användningsmöjligheter. ???

hasteus

Re:Överhansfräs.hanbok?
« Svar #1 skrivet: 02 jan-06 kl 12:28 »

Nja, hade lånat hem från biblioteket för ett tag sen en liten översiktlig bok om elhandverktyg utgiven av Black and Decker tror jag, inte en så utförlig som du efterfrågar, några sidor per verktyg, men väl värd att läsa igenom.

Tror du får svårt att hitta en dedikerad bok, rekomenderar att du tittar igenom alla dessa "Stora snickarboken" etc som nu finns i boklådornas och bibliotekens hyllor, ev finns det en bra referenslista i nån av dessa.

Filip Skräplund

« Svar #2 skrivet: 02 jan-06 kl 13:28 »
Känner inte till nåt bra på svenska.

På engelska finns massor att välja bland.

Gå in på http://www.adlibris.se/

och skriv router eller routing

i sökfönstret.

Under 2007 gick en artikelserie i tidningen Gör Så Här (eller heter den Gör Det Själv?) om användning av överhandfräsar.

Biblioteken brukar ha gamla årgångar kvar några år.
« Senast ändrad: 02 apr-08 kl 02:33 av Filip Skräplund »
"I never did give anybody hell. I just gave them the truth and they thought it was hell."  Harry S. Truman

Skytten

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 25 aug-06 kl 10:05 »
Finns som sagt mycket på engelska. De två gubbarna i The routershop på  www.thewoodworkingchannel.com visar många bra tekniker med hjälp av video. Programmen är på amerikanskt vis fyllda med en massa reklam, men vissa inslag är mycket instruktiva.
« Senast ändrad: 25 aug-06 kl 10:07 av Skytten »
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

båtbyggaren

SV: Överhansfräs.hanbok?
« Svar #4 skrivet: 30 apr-08 kl 18:41 »
 Beställ  " the router handbook" via din bokhandlare/ nätet så har du mer information och kunskap än du behöver.
  F

Edgar

• -
    • Kennel Hustomten
« Svar #5 skrivet: 30 apr-08 kl 20:26 »
Hittade denna för någon tid sedan!

http://www.gds.se/Crosslink.jsp?d=311&a=10345

Edgar

Rosten

• Närke
« Svar #6 skrivet: 01 maj-08 kl 20:46 »
Hittade denna för någon tid sedan!

http://www.gds.se/Crosslink.jsp?d=311&a=10345

Edgar

Efter att ha kollat på den sidan så känner jag att jag inte kan leva utan en överhansfräs. ;D
Får nog vänta till nästa lön i alla fall. :'(

Dela detta:

* Inloggade just nu

611 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser