Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hon dog. :(  (läst 1070 gånger)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
Hon dog. :(
« skrivet: 19 maj-09 kl 10:47 »
Hur gamla brukar faveroller bli? För igår bestämde sig min för att dö... :'( . Hon var knappt 7 år vilket inte är så gammalt här hemma bland 12-14 åringar. :( . Det började med att hon igår kväll hade lagt sig i ett rede. Hon hade varit pigg hela dagen. I morse när mamma kom ut låg hon kvar i redet. Mamma sa: nu får du flytta på dig! Så knuffade hon på hönan som var... Stendöd! :o . För övrigt så letar jag efter någon som kan sälja några ägg till mig av laxfärgad faverolle... Kommer kännas så tomt utan någon rolla i hönshuset... :(
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Knopparp

• Halland
SV: Hon dog. :(
« Svar #1 skrivet: 20 maj-09 kl 20:05 »
Vi hade en Åsbohöna som inte var mer än ett par år gammal som gjorde samma sak förra sommaren... :'(
Hon hade dessutom små kycklingar som hon lämnade efter sig. De växte dock upp och blev granna fåglar!  :D

Beklagar sorgen!
Bor med make, frigående blandrashöns och Myskankor. Har även katten Sigge och en schäfertik.

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 02 jun-09 kl 22:47 »
jag har ju det, men har ingen tupp till dom så blir bara blandat då...

-Silverstedt

borka15

« Svar #3 skrivet: 03 jun-09 kl 11:14 »
stackars dig! men 7  är ju en rätt bra ålder. :'( :'(

jag71

• varma höns
    • Skåne
« Svar #4 skrivet: 03 jun-09 kl 14:17 »
Vad hemskt! Jag som då inte haft höns mer än en månad skulle bli knäckt om någon av våra dog.

Hoppas du får tag på ett ägg av rätt sort.
har lite djur... mest fjäderfän. ;)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #5 skrivet: 03 jun-09 kl 14:25 »
Hej!

Jo, jag har en kontakt nu som jag skulle köpt ägg av!
Men så reste sig hönan precis... Fast nu börjar de lägga sig igen, nu är problemet istället att det börjar bli ont om plats för alla kycklingar.  :-[
Men det ser ut som det kommer att lösa sig!  :D
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Dela detta:

* Inloggade just nu

491 gäster, 2 användare (1 dolda)
JoeDirt

* Forum

* Om tidningen Åter

Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser