Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  är dom normala?  (läst 1664 gånger)

saint206

• Småland
är dom normala?
« skrivet: 08 maj-09 kl 21:35 »
har galt och gylta, gått ihop sen dom kom hit, tror dom var fyra eller fem månader. detta var i maj förra året. jag har aldrig sett tillstymmelse till hetta mellan dessa, han har en rejäl pung nu, det fick han i februari ungefär, men han är inte ett dugg intresserad av min gylta.... är dom frigida eller tar det så jädrans lång tid innan man får fler grisar?
someday i hope you get the chance to live like you were dying..

Existens?

• Gäst
SV: är dom normala?
« Svar #1 skrivet: 08 maj-09 kl 23:07 »
Lite konstigt allt..dom brukar göra fler grisar ;) Och hon är inte dräktig då? Gyltor som inte betäcks tidigt, alltså vid sina första brunster, kan visa sämre brunst sen, och dom kan också ha fått en kompisrelation. Så jag hade nog tagit isär dom en tid för att se om det tänder till, och då ska du ha isär dom minst 3 veckor, så en brunst hinner komma ( alltså om inget händer innan dess).

louise

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 09 maj-09 kl 13:49 »
Men.. det är väl väl tidigt för en gylta att brunsta? Fast nu kan jag bara linderödare, men där händer inte mycket före 6 månader.

Existens?

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 09 maj-09 kl 14:00 »
Fast jag fattade för att dom var 4-5 månader i Maj förra året..?alltså 16 månader nu....Men det får väl den goda Saint reda ut.. :)

saint206

• Småland
« Svar #4 skrivet: 09 maj-09 kl 21:06 »
jo då, dom är en bra bit över året kommna, det är det som förbryllar mig. jag hade berett mig på smått i februari-mars, men ack va de sket sig. :( ::)

louise

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 09 maj-09 kl 21:30 »
jaså jaha, jag trodde de var 4-5 mån nu! Då fattar jag inte vad de syslar med, det får nån erfaren gresa-bonne svara på.

saint206

• Småland
« Svar #6 skrivet: 10 maj-09 kl 19:27 »
hmmm...kan inte en sådan hitta tråden nån gång då??!! ::)

Brokullen

• Dalsland
« Svar #7 skrivet: 10 maj-09 kl 20:38 »
Har samma problem med mina förutom att jag har sett galten göra ett par goda försök,förhoppningsvis har han fått komma till när man inte sett det.Tittar efter ``limpan`` varje dag.Mina är visserligen lite yngre ca 11 mån men hade allt hoppats på en kull redan.
Bor på en liten gård med man,2 utflugna+1 barn hemma,2 hästar,2 katter,en olde english bulldog och en grandis, vaktlar, mignonankor, linderödsgrisar och en massa höns.

saint206

• Småland
« Svar #8 skrivet: 10 maj-09 kl 23:21 »
kan det vara som nån skrev, att dom blir kompisar istället för älskande?

Existens?

• Gäst
« Svar #9 skrivet: 11 maj-09 kl 08:50 »
Ja, det är nog det mest troliga, det är därför du ska ta isär dom så det blir lite mer spännande  ;) Sen kan gyltor/suggor vara rätt tjuriga, fixar galten inte till det hela snabbt och bra utan springer och krånglar så kan dom strunta i det. Men då borde du ju sett om det varit nån aktivitet i den vägen.

saint206

• Småland
« Svar #10 skrivet: 16 maj-09 kl 12:15 »
hmmm... jag vet inte om det är rent önsketänkande, men jag tycker nog att gyltan är bra rund om magen... jag har dragit ner lite på fodret nu, då dom var lite väl runda båda två, och han har tappat sitt hull, men hon har faktiskt en kula.. tycker också att bröstvårtorna är mer framträdande nu än innan..kan jag helt enkelt ha missat att det har hänt grejjer? jag ser dom ju inte mer än när jag fodrar i pricip...

Existens?

• Gäst
« Svar #11 skrivet: 16 maj-09 kl 13:53 »
Du kan absolut ha missat att det hänt grejer..det gör man ofta om dom går försigsjälva.. Du bör rätt snart se om juvret börjar bli en aning mer markerat, då är hon sannolikt dräktig :)

saint206

• Småland
« Svar #12 skrivet: 18 maj-09 kl 14:25 »
det tycker jag nog att det är.. men det är svårt, har ju sett bilder här inne på dräktiga grisar, men det är minisar och dom ser ju ut som badbollar med ben ungefär.. och så stor är hon ju inte alls... men "vanliga" grisar bär sin mage annorlunda va?

saint206

• Småland
« Svar #13 skrivet: 21 maj-09 kl 13:47 »
ok, nu är jag nästen hundra på att det finns fler än en gris i den kroppen... ska fota henne i kväll så får vi se vad ni här inne tycker..

Dela detta:

* Inloggade just nu

574 gäster, 3 användare
Får Forever, MariaK, Anders Flix

* Forum

* Om tidningen Åter

Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser