Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tre damer i redet  (läst 390 gånger)

Tuve

• Skåne
Tre damer i redet
« skrivet: 03 maj-09 kl 21:47 »
Jag vet att det är många som har erfarenhet av detta, men för mig är det första gången, så jag tar gärna emot råd. Det är tre dvärgkochindamer som lagt sig i ett rede (storlek som en blå champinjonlåda, så det är trångt!) och de har fått 10 ägg att ruva på. Jag försökte avstyra en av de tre genom att stänga henne ute med kompostgaller, men hon tog sig in ändå.
Mest undrar jag över om det är stor risk att det blir trubbel med kycklingarna sen. Dessutom sitter redet en bit upp, och jag vill undvika fallolyckor bland kycklingarna. Jag har två stora burar dit jag skulle kunna förflytta enskilda hönor med sin beskärda del av äggen. Frågan är väl bara hur väl det kommer att tas emot av damerna i fråga, och när i ruvningen det är lämpligt. Förväntad kläckning är 12 maj eller nåt (om jag minns rätt).

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser