Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Det kom en man...  (läst 1893 gånger)

Daisie

• Resmoren
Det kom en man...
« skrivet: 03 maj-09 kl 19:35 »
... traskandes på våran gård. han höll på att leta passager för en ny ridled här i krokarna ( södra Dalarna).

I samma veva frågade han om vi var intresserade av att registrera oss för uthyrning av säng och stallplats för ev brukare av leden...

Självklart! Var min första tanke- vi behöver liv i byn ( 3 gårdar...) och nattplatser har jag gott om- två hus med potential att ha 25 sovsäckssovare.

Men kruxet är då- toalett!

Funderar på Mulltoa av något slag, gamla svärföräldrar har i sin stuga och det fungerar utmärkt med sparsamt underhåll.

Krux2: vilket fabrikat, typ, variant är att föredra??? Jag mins inte vad de hade, det är 15 år sedan jag hade med dem att skaffa...
Bor med Man, 2 varmblod, 1 kallblodskorsning, 1 bernersennen, 5 höns, 1 tupp, 1 myskand...

Neiklot

• Gäst
SV: Det kom en man...
« Svar #1 skrivet: 17 maj-09 kl 11:56 »
Ja, vad har du för toa nu?

Finns det inget utedass någonstans på gården?

Isåfall är det ju lätt fixat..

Daisie

• Resmoren
« Svar #2 skrivet: 17 maj-09 kl 13:13 »
Inne i vårat bostadshus så finns det vanlig vattenklosett*S* Men jag vill ju inte ha en massa folk på den... i de hus jag tänkte ha inhysingar i så finns ingen toa alls.
Bor med Man, 2 varmblod, 1 kallblodskorsning, 1 bernersennen, 5 höns, 1 tupp, 1 myskand...

take

• Östergötland
    • De Klomp
« Svar #3 skrivet: 17 maj-09 kl 13:15 »
Smäll upp ett utedass, det blir allra enklast och förmodligen inget som hindrar uthyrningen.
Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?

Neiklot

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 17 maj-09 kl 13:40 »
Nej, snarare tvärtom, med utedass alltså.

Norramon

• -
« Svar #5 skrivet: 01 jun-09 kl 16:07 »
...inred utedasset fint med bilder och småprylar och håll det frächt så blir det en succé!

vattuvarg

• Lager på lager på lager...
    • Lappland
    • vattuvargs blog
« Svar #6 skrivet: 01 jun-09 kl 23:33 »
Ursäkta utrikiskan, men kan det här vara något för dig?

Varje mänskligt samhälle ska bedömas efter hur väl det tar hand om de svaga.
vattuvargs.blogspot.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

417 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser