Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  höns o buskar  (läst 7416 gånger)

tuva-li

• Gäst
SV: höns o buskar
« Svar #20 skrivet: 05 jul-09 kl 22:32 »
jag fick sätta staket runt mina krusbär för kycklingarna fick jätte stora sår. såg ut som något försökt döda dem >:(

Oj då. Om jag jämför min krusbärsbuske i hönsgården med hönsen runtikring den, så får jag nog säga att det är krusbärsbusken som ser ut som någon (hönsen) velat döda den.

På hönsen ser jag ingenting. Inte en skråma, nada.

Men krusbärsbusk-stackaren däremot... 

Henrik Penrik Filivilivenrik

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
« Svar #21 skrivet: 05 jul-09 kl 22:34 »
Oj då. Om jag jämför min krusbärsbuske i hönsgården med hönsen runtikring den, så får jag nog säga att det är krusbärsbusken som ser ut som någon (hönsen) velat döda den.

På hönsen ser jag ingenting. Inte en skråma, nada.

Men krusbärsbusk-stackaren däremot... 

Höns är mycket tåligare mot sånt än kycklingar. Fjädrar är styva grejer, vettu.
Skötare av en liten hushållsflock av mestadels blandrashöns, samt svenska myskankor.

tuva-li

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 05 jul-09 kl 22:38 »
Höns är mycket tåligare mot sånt än kycklingar. Fjädrar är styva grejer, vettu.

A-ha! *slår mig för pannan*
Så kan det vara, sirru.  ;)

tuva-li

• Gäst
« Svar #23 skrivet: 05 jul-09 kl 22:44 »
Jag fick tipset om en "japansk träddödare" som ju såklart låter fruktansvärt. Ha mördar-plantor i en hönsgård.

Men jag förklarade för växt-plant-försäljar-människan om under vilka vidriga förhållanden plantor lever i en hönsgård, och då rekommenderade han denna. Den är inte giftig, och dödar inte fjäderfän. Det kollade jag en extra gång, med växt-plant-försäljar-människan. Och den japanska träddödaren är seglivad och klängig. Passar ypperligt mot ett hönsgårdsstängsel.

Jag planterade växtprylen i hörnan av hönsgården och virade lite hönsnät om den i botten.

Än så länge så lever Japanen. Vi får väl se om det fortsätter så. Jag tror det inte förrän jag sett det med egna ögon.

http://koolaviola.blogspot.com/2009/06/en-samuraj-ska-flytta-in-i-honsgarden.html

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #24 skrivet: 05 jul-09 kl 22:53 »
Hmm jag har massa slånbärsbuskar där mina knäppa höns är o ingen har skadat sej , däremot har jag fått väldigt rent under buskarna och fina gångar .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Dezdemona

• Halland
    • Hispig husägare
« Svar #25 skrivet: 05 jul-09 kl 23:41 »
KoolaViola: Den såg ju modig ut när den stod där bakom ett skyddande galler, hoppas att den ska stå emot Everest och ligans tryck ;)
ofrivilligt hönslös

Dela detta:

* Inloggade just nu

621 gäster, 3 användare (1 dolda)
KJE, Hantverkaren

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser