Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Baggar och bockar  (läst 1296 gånger)

purelyplatonic

Baggar och bockar
« skrivet: 29 apr-09 kl 20:01 »
Vi har fått låna en hage av en granne som ligger precis intill deras bockhage. Vi har i stort sett kommit på att vi inte behöver den får tackorna i år men vi är i behov av en hage för våra baggar.

Så nu till min fråga, kan det bli bråk mellan baggarna och bockarna? Alltså känner de revalitet? Jag vet ju hur 2 baggar beter sig mot varandra, är det samma fast det gäller olika raser?
De ska ju inte vara i samma hage men det är bara 5 m mellan hagarna och bockarna har ju fårnät + 1 eltråd över och en nere innanför. Baggarna kommer dock att gå på 3 eltrådar (vilket de är vana vid). Förstår ni vad jag vill ha svar på?

ninna b

• Gäst
SV: Baggar och bockar
« Svar #1 skrivet: 29 apr-09 kl 21:48 »
Vi har bockar och baggar tillsammans och det är inget bråk mellan dom. Under brunsten kan det väl hända att dom blir lite förvirrade men inget allvarligt.
Så jag tror inte att dom känner rivalitet mellan sig, det är ju två helt olika sorters djur.

purelyplatonic

SV: Baggar och bockar
« Svar #2 skrivet: 30 apr-09 kl 09:25 »
Det var skönt att höra. Då kan jag helt klart använda mig av den hagen om grannen tillåter att 2 baggar går där.

Tack för svar  :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

718 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Genuin och läsvärd! Bra tips och idéer för att stå på egna ben.
/Camilla W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser