Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ystningsredskap  (läst 1964 gånger)

Dollar

• Västerbotten
Ystningsredskap
« skrivet: 20 apr-09 kl 21:16 »
Jag har letat och letat, men är antagligen för dåligt på att leta eller så yttrycker jag mig fel när jag googlar. Men jag letar en stor typ slickepott, eller degskrapa att använda som omrörare när jag ystar i min gryta. Ska handröra vissa saker och behöver då en.

Förut fanns det tydligen hos Kemikalia men dom har inte sådana grejor längre. Någon som har tips för jag är verkligen råd lös. Ska snart börja ysta och vet inte vad jag ska röra med. En trä åra kanske   :-\ kommer ysta på ca 100-200 liter mjölk så det bör ju vara en större modell slickepott.

Hoppas ni kan hjälpa mig.

25 Tackor av Texel/Dorset, 15 Lantras Getter,Löpankor, 50 tjurar, Jämthund,Border Collie,  Welsh Corgi Cardigan,Luzernstövare, hästar,kaniner, Katter och massa dammråttor...

poze

• Östergötland
SV: Ystningsredskap
« Svar #1 skrivet: 20 apr-09 kl 21:23 »
Finns om du söker hos restaurangkrossister servera, menigo, martin olsson.
eller http://www.bakers.se/
Why make it fast when you can make it beautiful ? Jag har alltid rätt, är min provisoriska bedömning tills motsatsen gjorts trolig.

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #2 skrivet: 20 apr-09 kl 22:23 »
Jag vet precis.....typ en nylonpaddel. Men vart i helskotta såg jag det? Min egen träpaddel kommer från en biredskapsfirma. Men jag har också sett träpaddlar på Ö&B.

Dollar

• Västerbotten
« Svar #3 skrivet: 21 apr-09 kl 11:13 »
 :D :D :D :D :D

Jippie, tack så himla jätte mkt. Jag har hittat hos menigo. Nu ska vi se hur välvillig dom är att skicka en sådan till mig bara  ;)
25 Tackor av Texel/Dorset, 15 Lantras Getter,Löpankor, 50 tjurar, Jämthund,Border Collie,  Welsh Corgi Cardigan,Luzernstövare, hästar,kaniner, Katter och massa dammråttor...

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #4 skrivet: 21 apr-09 kl 18:54 »
Annars så kontaktar du en "storfräsare" här på forumet, att dom även lägger till en sån i sin nästa beställning  ;)

poze

• Östergötland
« Svar #5 skrivet: 22 apr-09 kl 09:23 »
jag skall beställa från menigo i veckan.
Why make it fast when you can make it beautiful ? Jag har alltid rätt, är min provisoriska bedömning tills motsatsen gjorts trolig.

Dollar

• Västerbotten
« Svar #6 skrivet: 28 apr-09 kl 13:02 »
Oj hjälp, jag har inte hunnit med datorn, (lammning och killning för fulla muggar)

Har du hunnit beställa??

poze

• Östergötland
« Svar #7 skrivet: 28 apr-09 kl 16:56 »
skall beställa på måndag igen.

Dollar

• Västerbotten
« Svar #8 skrivet: 28 apr-09 kl 17:38 »
Jag pm:ar dig  :)

Dollar

• Västerbotten
« Svar #9 skrivet: 29 jul-09 kl 13:28 »
Finns det någon annan som kan beställa en sk "paddel" ( omrörare) till mig.  Någon som redan är kund. Jag betalar naturligtvis den extra kostnaden som tillkommer för att skicka den till mig. Jag behöver en nu nu nu....

Dela detta:

* Inloggade just nu

538 gäster, 4 användare
simon.arvestrand, Sommartorparen, ärt, torbjorn

* Forum

* Om tidningen Åter

- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser