Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hur mår era gubbar?  (läst 1174 gånger)

saint206

• Småland
hur mår era gubbar?
« skrivet: 20 apr-09 kl 20:14 »
dom röda i landet då såklart... ::)
mina ser verkligen inte glada ut alls.. satte dom mycket sent och hastigt i höstas, och jag tror inte det blev så lyckat... kan jag gräva upp dom igen, fixa landet och stoppa tillbaka dom? eller gör jag det hela ännu värre då? :-\
someday i hope you get the chance to live like you were dying..

saint206

• Småland
SV: hur mår era gubbar?
« Svar #1 skrivet: 21 apr-09 kl 18:08 »
ingen som vet?

Sano

• Bohuslän
« Svar #2 skrivet: 23 apr-09 kl 15:34 »
Risken är nog stor att det blir värre... Men om du satt dem för djupt skulle jag ta upp dem och sätta dem grundare, jordgubbar vill sitta på ytan. Kratta inte heller för mycket runt omkring, de har ytliga rötter.
Vad du gör gör fullt och helt, icke styckevis och delt.

saint206

• Småland
« Svar #3 skrivet: 23 apr-09 kl 19:46 »
hmmmm... jag flyttade dom helt, satte dom i pallkragar istället.. hälfetn åtminstone, måste fixa en krage till...

anette i bugared

• -
« Svar #4 skrivet: 23 apr-09 kl 20:21 »
hmmmm... jag flyttade dom helt, satte dom i pallkragar istället.. hälfetn åtminstone, måste fixa en krage till...
En enklare variant, Sätt dem direkt i en jordsäck, du vet en sån där man köper 5 st för en hundring. Gör några hål i den sidan du lägger mot marken och snitta sedan x i ovansidans plast och sätt i plantorna. Jag fick plats med 12 i varje säck.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

547 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser