Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur skulle ni gjort?  (läst 1023 gånger)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
Hur skulle ni gjort?
« skrivet: 19 apr-09 kl 00:23 »
Ni vet ju att jag har en räv som är ute efter mina hönor .
Så jag har köpt ett el-nät som jag varje morgon bär ut alla hönsen + kaninerna i *pust* för att sen ta in alla genom att bära in dom igen till natten .
Nu är det så att jag börjar tycka detta är arbetsammt,
När kan jag ha dom ute utan "hus"??
Eller måste dom ha ett hus att sova i året runt?
Eller räcker det men ett "krypin"  som är halmet tex?
Hur stor är risken att räven hoppar över ett elnät som är 120cm högt?
Jag håller på o letar efter nån liten syuga eller dyl att ha som sommarhus men den ska ju vara flyttbar så jag kan flytta runt hägnet åt dom ..
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

linslus

• www.vastrabo.se
    • Småland
    • Västrabo höns & kaniner
SV: Hur skulle ni gjort?
« Svar #1 skrivet: 19 apr-09 kl 07:53 »
Hönsen måste ha ett hus där du kan stänga in dem på natten och där de får skydd mot dåligt väder. Hos min granne gick räven över (klättrade) ett staket på 180cm. Nätet bör även vara nedgrävt ett par dm i marken. De gräver duktigt också. Även kaninerna ska naturligtvis kunna springa in någonstans om de blir rädda och söka skydd. Det ska inte vara "arbetsammt" att ha djur utan det bästa är att göra det bra för bägge parter INNAN man skaffar eller tar ut sina djur.  Det är en gudagåva med att ha dessa djur i sin närhet och skydda dem mot naturens faror så gott man kan.  Lycka till!

Dela detta:

* Inloggade just nu

712 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser