Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Till minne av Eddie  (läst 777 gånger)

Lena A

  • Inlägg: 1598
Till minne av Eddie
« skrivet: 16 apr-09 kl 10:24 »
Jag vill bara skriva ett par rader om Eddie, som fick sluta sina dagar i morse.

Eddie var grannens häst som jag såg varje dag till och från jobbet då han gick och betade. Han var en helsvart Nordsvensk, ca 20 år gammal. Tyvärr hade han under de sista åren en hälta som inte ville ge med sig och som inte verkade bli bättre. "Matte" till Eddie sade att han fått smärtstillande under några veckor och att han nu verkade må bättre.

Tyvärr hittade hon honom i morse liggande på marken med ett brutet bakben. Vad som hänt vet jag inte. Veterinären kom ganska snabbt och Eddie fick avlivas. Jag känner inte matte så mycket, men eftersom jag sett Eddie en del under de senaste 5 åren, tyckte jag det kändes bra att få vara med och stödja och klappa honom, när han avlivades, och också få vara ett stöd för hans matte.

Jag kommer att sakna Eddie. Det är märkligt vad djur i landskapsbilden gör för ens känslor. När de inte finns längre, saknar man dem.  Samtidigt är jag tacksam för att allt gick fint till och att Eddie nu slipper att ha ont längre. Han var en mycket fin häst och jag tror han hade en bra hästliv.


Taggis

  • Inlägg: 990
  • vänner
SV: Till minne av Eddie
« Svar #1 skrivet: 16 apr-09 kl 11:00 »
Så sorgligt  :'( ! Men jag måste säga att det var fint gjort av dej att finnas där för både honom & matte i en sån stund ,tänk att ha en sån granne som du  :-* !
Hade en granne som var med vid en lammning som blev svår förra året men när jag verkligen behövde stöd & råd så sa hon -nä nu går jag ,jag vet inte vad du ska göra ! Ja ja nu klarade jag av det tack vare is i magen men ändå ,jag hade ändå uppskattat att hon bara funnits där.
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

vårlängtan

  • Inlägg: 283
    • Småland
SV: Till minne av Eddie
« Svar #2 skrivet: 16 apr-09 kl 19:04 »
Styrkekramar!
Njuter av värme och allt det gröna!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

371 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser