Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ritning på reden?  (läst 4868 gånger)

eva_i_paradiset

• KESO på mattes huvud
Ritning på reden?
« skrivet: 12 apr-09 kl 20:56 »
Vad kul det är att få se så fina hönshus! :D

Har nu kommit så långt som till redena. Är det någon som har ritning med mått? Tanken är att jag ska ha max 10 hönor.

TACK!!!!!!!! Eva
Höstnjuter i paradiset utanför Gränna med ungar, man, och djur!!!!

Körsbär

• Pärlsömnad och djur är min hobby!
    • Höns på nätet
SV: Ritning på reden?
« Svar #1 skrivet: 17 apr-09 kl 08:20 »
Jag har tyvärr ingen ritning att erbjuda dig (bygger på det jag har ;)) men kolla in vad lagen säger om redenas storlek på sjv.se och sedan är det bara att använda fantasin! Bäst är ju ändå att anpassa redena till sitt eget hönshus; kanske finns det en vrå eller liknande som skulle passa att ha reden i?

Tänk på att det ska vara lätt att rengöra redena, personligen vill jag kunna lyfta ut dom och spola ur då och då, men det är ju en smaksak. Gör dom mörka och mysiga så trivs höne-pönerna fint!

Ett rede behöver inte vara så märkvärdigt; skruva ihop ett par skivor till en låda, typ! En av mina hönor föredrog att värpa i en gammal byrålåda som stod på en bänk till exempel ::)

eva_i_paradiset

• KESO på mattes huvud
« Svar #2 skrivet: 17 apr-09 kl 10:59 »
Tack snälla!! Tycker byrå låter mysigt :D!

Lånade en jättefin bok på bibblan med bra bilder.
Höstnjuter i paradiset utanför Gränna med ungar, man, och djur!!!!

Körsbär

• Pärlsömnad och djur är min hobby!
    • Höns på nätet
« Svar #3 skrivet: 17 apr-09 kl 11:03 »
Ibland får jag uppfattningen av mina höns att ju mer jag anstränger mig, desto minde gillar dom det  :P

Ta vad du har och se vad dom gillar innan du kostar på massor med pengar och bygger. Mina höns delar sig i två grupper; de som måste ha tak på redet och de som absolut inte kan tänka sig att ligga i ett rede med tak ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

703 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidning jag någonsin har läst!
/Jeya M

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser