Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Grönvärpare, men vilken ras?  (läst 4137 gånger)

LillaY

• Do what you will, so long as it harms none.
    • Dalarna
    • Hjärtats Rum
Grönvärpare, men vilken ras?
« skrivet: 11 apr-09 kl 16:47 »
Jag har två grönvärpare men vet inte riktigt vad det är för raser i dom, bara att dom är blandningar. Nån som har nåt förslag? ;D
Är inte så bra på det här med hönsraser.. Nu blev kortet taget i motljus, så kammen ser lite blek ut, men den är helt röd..om det har nån betydelse för vilken ras dom kan komma ifrån.

En av dom ligger i alla fall och ruvar på sex ägg nu, spännande!!
Don't change so people will like you. Be yourself and the right people will love you.

fjäderfän

SV: Grönvärpare, men vilken ras?
« Svar #1 skrivet: 12 apr-09 kl 07:23 »
korsning av nått slag.

dom renrasiga som finns in sverge är araucana och isbar.

finns även silver dorking och crem legbar i england som lägger gröna ägg och blå ägg.
sambo har 2 barn Tindra och Mio.  4hästar och 4katter

LillaY

• Dalarna
    • Hjärtats Rum
« Svar #2 skrivet: 12 apr-09 kl 10:17 »
Ja, att det är en korsning vet jag, det skrev jag ju ;) Men jag undrade om nån visste av vad..
Don't change so people will like you. Be yourself and the right people will love you.

HøneLine

• Värmland
    • Marion's hjemmeside
« Svar #3 skrivet: 12 apr-09 kl 10:40 »
Er nesten håpløst når det er blandinger... man vet jo også sjelden da hvor mange blandinger det finnes inn i bildet og hvor mange ledd de er blandet...
MEN... jeg syntes ihvertfall det ser ut som en blanding der Viltfarget araucana kan være med inn i bildet...
men som sagt.... det er nesten håpløst å egentlig vite om ikke du får tak i den du har fått de fra... om de kan vite avlelinjene....
Hun var søt da  :D
Har av höns; Barnevelder,- Stor och Dvärg, Hedemora, Svarthala Marans, Dvärg Silke, Dverg Kochin och Ancona.

LillaY

• Dalarna
    • Hjärtats Rum
« Svar #4 skrivet: 12 apr-09 kl 13:03 »
Åh tack för svaret! :) Självklart vet jag ju att det är nästintill omöjligt att veta, men det är kul att få höra vad folk har för aningar i alla fall ;D

mimmimera

• Mimmis hemsida
« Svar #5 skrivet: 12 apr-09 kl 18:16 »
Om jag får gissa  ;D så är hon väldigt lik en blandhöna som jag har och den är Araucana/ Dv kochin, så jag sätter min femma på det  ;)
Läs det jag verkligen skriver och INTE mellan raderna...för där står ingenting.

LillaY

• Dalarna
    • Hjärtats Rum
« Svar #6 skrivet: 12 apr-09 kl 18:34 »
Om jag får gissa  ;D så är hon väldigt lik en blandhöna som jag har och den är Araucana/ Dv kochin, så jag sätter min femma på det  ;)

Åhå, minsann! Kan nog mycket väl stämma! :D

Dela detta:

* Inloggade just nu

518 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser