Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tryffel....vildsvin!  (läst 4022 gånger)

Lars på Solbacken

• Västergötland
Tryffel....vildsvin!
« skrivet: 06 apr-09 kl 22:18 »
Här finns det vildsvin och dom har bökat upp i skogen. När jag har tittat nämre där dom har bökat så har jag hittat tryffel och då verkar det vara "hjort tryffel" som kommer fram.

Vore kul att höra om ni andra på forumet vet något om den här tryffeln, om den är ätlig eller vad man kan anv. den till.

/Lars

Jobbar för mångfald har Vadsbohöns, duvor,  hund "springer spaniel/wachtel" och bin, Trädgård, odling, blommor, fågelskådning, husbehov mm.
www.hovabrevduveklubb.n.nu     https://www.facebook.com/LarsiSolbacken/

Vurre

SV: Tryffel....vildsvin!
« Svar #1 skrivet: 06 apr-09 kl 23:26 »
Om de inte ätit upp den är den säkert inte ätlig. Här är tryffelsäsongen september-november. Var bor du?

Kontakta en mykolog. Har du ätlig tryffel på din mark är du en rik eller i alla fall lycklig sate.
snus? vad är priset på en pris?

Lars på Solbacken

• Västergötland
SV: Tryffel....vildsvin!
« Svar #2 skrivet: 11 apr-09 kl 23:08 »
Var inne på googel och läste om hjort tryffél och det åts av hjortdjur men det var inte ätligt för mäniskan, men vad jag förstod så var det en afrodite grej.
Kanske ginge sälja till Asien :P

Det verkar vara två olika sorter, ska försöka kolla mer på det.

Lars
Jobbar för mångfald har Vadsbohöns, duvor,  hund "springer spaniel/wachtel" och bin, Trädgård, odling, blommor, fågelskådning, husbehov mm.
www.hovabrevduveklubb.n.nu     https://www.facebook.com/LarsiSolbacken/

Dela detta:

* Inloggade just nu

494 gäster, 2 användare (1 dolda)
Plummer

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser