Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Billigast hönsnät?  (läst 14888 gånger)

Harvey

• Bohuslän
    • En Trädgårdsälskares betraktelser
SV: Billigast hönsnät?
« Svar #20 skrivet: 06 apr-09 kl 19:23 »

zombivarg

• Jag kan inte leva utan mit liv
    • Skåne
« Svar #21 skrivet: 07 apr-09 kl 18:23 »
"Harald Nyborg" har 180*30 för 399:- vet inte om det är något bra nät men biligt  :).
When you can live forever
What do you live for

chili

• Uppland
« Svar #22 skrivet: 10 apr-09 kl 10:54 »
Priserna ändras förstås över tiden men när jag kollade för ett år sedan var Bole billigast.

Jag ville ha ett högt nät eftersom jag vill kunna gå rak. Mitt val blev ett nät som är 1,8 meter högt och sedan ett nät som en en meter högt med lite mindre maskor. Det senare nätet satte jag närmast marken och grävde ner det som rovdjursskydd.

Högberga var lite dyrare än Bole då. Utöver dessa kollade jag också på Jula, men de hade inte så högt nät, i så fall skulle jag vara tvungen att ta t ex 1,5 meter.

Jag lade också nät som tak över rastgården. Det var perfekt ståhöjd för mig, men sen när snön kom tyngdes nätet ner. Jag borde ha satt fler och kraftigare ribbor på tvärsen över hönsgården.
Bor i Norrtälje med fru och barn. Har isbar. Vill ha maran.

Lycka

• Ångermanland
« Svar #23 skrivet: 10 apr-09 kl 11:12 »
Blöt snö väger ton det har vi fått erfara nu. :-\
Hedemorahöns

Vero

« Svar #24 skrivet: 15 apr-09 kl 22:25 »
Är kamouflagenät verkligen effektivt mot rovfåglar? Vi har gått om hök, det är därför jag frågar. I så fall verkar det ju vara en toppen lösning. Men som sagt, hur klarar det snön på vintern?
The impossible just takes a little longer

Krågedal

• Östergötland
« Svar #25 skrivet: 16 apr-09 kl 06:56 »
Hej! Det är jag (blandannat?) som har kamouflagenät över hönsgården ;D, vi har flera gånger sett rovfåglar cirkulerande över hönsgården....men de verka inte se dem för plasten i nätet. när det har snöat har jag tagit en kratta till hjälp för att få bort snön, sen får man "spänna" om nätet.... :-[Vi har haft höns nu snart i ett år!!! ;D Lycka till!!
Har hund, katter, Kindahöns och Gotlandskaniner  (egen genbank)har två Tinkerhästar på "foder", dotter som är född 2006. Bor på landet i hyrt hus....

Vero

« Svar #26 skrivet: 16 apr-09 kl 22:08 »
Toppen, tack för att du delade med dig av erfarenheten
The impossible just takes a little longer

Körsbär

• Pärlsömnad och djur är min hobby!
    • Höns på nätet
« Svar #27 skrivet: 17 apr-09 kl 08:08 »
Jag har just "ärvt" ett stort kamouflagenät av en kompis som har haft det över sin hönsgård i flera år och nätet är fortfarande fräsht, så det verkar vara kvalité i försvarets gamla grejor ;)

yrian

• Skåne
    • Hannasgården
« Svar #28 skrivet: 18 apr-09 kl 20:16 »
Vi bestämde oss för att inte använda hönsnät överhuvudtaget, varken till höns, ankor eller kaniner. Tycker helt enkelt att det verkar för klent. Har i stället satsat på ett rejält fyrkantsnät som är nedgrävt en bit. Visst, det kostar mer än vanligt hönsnät, men samtidigt vet jag hönsägare som satt både två och tre lager vanligt hönsnät allteftersom hönsen blivit attackerade av räv och rovfågel. Det blev nog inte billigare...  :P
Höns, stickning och pelargoner

Dela detta:

* Inloggade just nu

712 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser