Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  jordgubbar på hönden.  (läst 1213 gånger)

PellePutt

jordgubbar på hönden.
« skrivet: 21 mar-09 kl 22:48 »
I höstas hittade jag några revor från jordgubbsplantor i grovsoprummet. Jag planterade dem i små krukor.

Efter som jag har begränsat utrymme på min balkong och vill använda det maximalt funderar jag nu på att odla dem i ett lodrätt rör där jag borrar hål i röret för plantorna och har några frågor.

Har någon testat det tidigare, hur gick det?
Hur högt rör kan man ha?
Hur långt emellan plantorna ska det vara?
Och hur grovt rör ska man använda?

Tacksam för svar.
Bli vägitarian - ät bara roadkill

LillaSophie

• Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
SV: jordgubbar på hönden.
« Svar #1 skrivet: 01 apr-09 kl 23:50 »
hm, det vet jag inget om, men jag vet att vissa har sina jordgubbar som hängväxter istället. om det är speciella sorter vet jag inte, men det funkar nog lika bra på balkongen som att ha dem i rör.
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

Dela detta:

* Inloggade just nu

578 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser