Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Torgvantar!  (läst 3884 gånger)

Lantrasgården Nygårds

• Gästrikland
    • Lantrasgården Nygårds
Torgvantar!
« skrivet: 28 feb-09 kl 23:04 »

Någon som har en enkel stickbeskrivning på torgvantar?

Hör av Er!  :D

mvh Lena

info@lantrasgarden.se
www.lantrasgarden.se

Bor på gård i Gästrikland! Vi har Gotlandskaniner, Lejonhuvade kaniner,Vaktlar, Hedemorahöns, katter, marsvin, hund, ankor och arabhästar!
www.lantrasgarden.se

solhylander

SV: Torgvantar!
« Svar #1 skrivet: 02 mar-09 kl 17:00 »
tänker du på sådana med fingrar? eller bara tumme?

solhylander

« Svar #2 skrivet: 03 mar-09 kl 17:21 »
okei :), hmm jag har inget mönster men det är inte svårt att sticka på frihand , jag har stickat en massa pulsvärmare, med och utan hål för tummen. Men jag gjorde så att jag la upp maskor på 3mm strumpstickor, så jag stickar runt. Jag la upp ca 35 maskor tror jag, om man vill ha den lång vill säga, stickade sedan några varv, minns inte hur många men beror ju som sagt på hur långt upp på armen man vill att vanten ska gå, sedan minskade jag till 28 maskor så stramar det åt på handleden, stickade så långt jag ville ha det och sedan la jag ut till 35 maskor igen för att handen ska få plats. Stickade sedan så att jag kom upp till tummen la upp 5-7 maskor på en säkerhetsnål för att sedan i nästa varv lägga upp lika många som jag tog av och sedan sticka vidare som vanligt igen några varv så det blev lagom mellan tumme och pekfinger, sedan bara att maska av:). för att sedan göra tummen plockar man upp maskorna som man plockade av på säkerhetsnålen och plockade upp de på det senare varvet. sedan bara att sticka runt, man behöver nog lägga till en maska eller två så inte tummen blir så tajt:)

Men nu föresten kom jag att tänka på en bra länk jag hittade en gång med torgvantar! Så typiskt när man skrivit så mycket men hoppas att det kanske kan hjälpa dej lite:D

http://www.sticka.org/monster.php titta på den halvvanten där kanske det kan vara något:)

Lycka till! :D

solhylander

« Svar #3 skrivet: 04 mar-09 kl 15:31 »
Varsegod:) hoppas att det blir ett par sköna vantar:)

Dela detta:

* Inloggade just nu

608 gäster, 1 användare
HusByggaren

* Forum

* Om tidningen Åter

- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser