Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Jag söker ekologisk skinnberedning/garveri i Sverige  (läst 5380 gånger)

Annika Johansson

• Östergötland
Jag söker ekologisk skinnberedning/garveri i Sverige
« skrivet: 24 feb-09 kl 22:46 »
Jag har varit i kontakt med Svenska Fårskinn i Ransta, det ligger närmast mej, men de tar inte längre emot skinn för beredning. Var hittar jag jag någon som kan bereda skinnen BRA OCH EKOLOGISKT/MILJÖVÄNLIGT i Sverige? Någon som har bra erfarenheter?

Annika

Fårskinn

SV: Jag söker ekologisk skinnberedning/garveri i Sverige
« Svar #1 skrivet: 25 feb-09 kl 07:14 »
Hej hopp
Du har delsbo skinnberederi i delsbo och Frank kanth i Flygfors.

fjällfäll

• Härjedalen
    • Härjedalens Fjällfäll
« Svar #2 skrivet: 25 feb-09 kl 10:36 »
Flygsfors Pälsgarveri gör jättefina skinn. Har i dagarna fått tillbaka 15 av mina skinn. Mimosa/vegetabilberedda. JÄTTEFINA! Dom kostar lite mer än Tranås och Donnia. 450:- st, men det är det värt...

Lars Pers Maria

• -
« Svar #3 skrivet: 25 feb-09 kl 21:19 »
Jag har god erfarenhet av Delsbo skinnberederi. Det tar lång tid bara men det är ok för mig.
Varför tar man inte emot i Ransta längre? jag vet att de begränsat sig till vissa delar av året men inte att de stängt helt och hållet?
Nybyggarkvinna från förförra seklet. Pånyttfödd bondesjäl som vill hålla släktgården vid liv och inte glömma gamla kunskaper. Man o tre stora barn.
Getgård med ostproduktion, ett par hästar, höns, ankor, råttfångare, highländare, anställd islandshund och en tax som lagårdskatt.

Annika Johansson

• Östergötland
« Svar #4 skrivet: 25 feb-09 kl 21:50 »
Tack för hjälpen. Jag ska kontakta Delsbo o Flygsfors, man måste ju ringa, det gör det hela mer besvärligt.. tid o tillfälle..

Fårskinn kan själv svara på varför de inte tar emot längre.

Tack igen!

Annika

Dela detta:

* Inloggade just nu

553 gäster, 2 användare (1 dolda)
Tobias Eriksson

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser