Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Blod ur kloaken .. Orolig för min Hetty  (läst 1964 gånger)

Göthes

• Lycko hönsen de bästa är!
Blod ur kloaken .. Orolig för min Hetty
« skrivet: 23 feb-09 kl 11:47 »
Min lakenfelder Hetty har lagt ägg som har varit lite blodstänkta någon gång ibland. Det är kanske 1 av 10 ägg som sett ut så.
Nu på förmiddagen hade hon lagt ett ägg på golvet, det var ganska mycket blodstänk/klet på det.
Hon låg uppe i redet, jag tog upp henne och tittade. Det hade runnit ut blodigt slem ur kloaken som låg i redet.
Jag tittade och pillade på kloaken och den såg ren och fin ut.

Hetty verkade inte vara sig själv riktigt heller. Det brukar vara bra dag i den här "tanten" men hon verkade som lite slö och oengagerad...

Hur orolig behöver jag vara? vad kan det vara? Kan jag göra något? Borde jag avliva henne?

Agnetha  :'(
Hönan Manne (en av våra lyckohöns) brukar säga:  "Tittar med ena ögat ... Tittar med andra ögat ... Tittar med Båda Ögonen... Förstår fortfarande ingenting..."

Göthes

• Lycko hönsen de bästa är!
SV: Blod ur kloaken .. Orolig för min Hetty
« Svar #1 skrivet: 23 feb-09 kl 16:02 »
Läs på tråden VÄRPNÖD.
Du kanske kan spola kloaken.

Ja, det kanske är idé?
Men hon har ju inte svårt att få ut äggen eller så .. hon lägger ett om dan.

Agnetha
Hönan Manne (en av våra lyckohöns) brukar säga:  "Tittar med ena ögat ... Tittar med andra ögat ... Tittar med Båda Ögonen... Förstår fortfarande ingenting..."

Lycka

• Ångermanland
SV: Blod ur kloaken .. Orolig för min Hetty
« Svar #2 skrivet: 23 feb-09 kl 16:50 »
Jag läste nog inte det att hon var fin i kloaken.
Då vet jag inte.
Hedemorahöns

Dela detta:

* Inloggade just nu

630 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser