Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur länge låter ni Baggen gå ihop med dräktiga tackor?  (läst 7345 gånger)

Dollar

• Västerbotten
SV: Hur länge låter ni Baggen gå ihop med dräktiga tackor?
« Svar #20 skrivet: 02 mar-09 kl 09:54 »
Japp han finns på bild, tyvärr ingen helkroppsbild men det kanske jag kan ordna, dock inte idag.

Lammningen har funkat bra med honom. Det är då andra året i rad jag använder killen. Jag har lammning under månadsskiftet mars-april och alla tackor lammade under en 2 veckors period förra året. det var en enda som kom 2 veckor efter detta. Så jag tycker att det hade lyckats bra. I år har jag inte facit i hand ännu utan det blir som sagt i månadsskiftet. Mycket spännande....

25 Tackor av Texel/Dorset, 15 Lantras Getter,Löpankor, 50 tjurar, Jämthund,Border Collie,  Welsh Corgi Cardigan,Luzernstövare, hästar,kaniner, Katter och massa dammråttor...

peppz

• Västergötland
« Svar #21 skrivet: 02 mar-09 kl 14:13 »
Japp han finns på bild, tyvärr ingen helkroppsbild men det kanske jag kan ordna, dock inte idag.

Lammningen har funkat bra med honom. Det är då andra året i rad jag använder killen. Jag har lammning under månadsskiftet mars-april och alla tackor lammade under en 2 veckors period förra året. det var en enda som kom 2 veckor efter detta. Så jag tycker att det hade lyckats bra. I år har jag inte facit i hand ännu utan det blir som sagt i månadsskiftet. Mycket spännande....

snygging :)

Det låter ju helt otroligt bra, en eftersläntare med bara två veckor är ju ingen ting...  hoppas du får en lika strålande start i år då..
Kennel SweetCaileanz

Jacob

• Uppland
« Svar #22 skrivet: 02 mar-09 kl 18:41 »
Våran bagge går fortfarande med tackorna (börjar lamma om ca 2 veckor). Han har sköt sig jättebra, än så länge. Ska skicka honom till scan nästa vecka.
Köttfår

Dela detta:

* Inloggade just nu

575 gäster, 2 användare (1 dolda)
Be

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser