Dags att spinna igen!!
Vi samlas för att dela med oss av kunnande o idéer, för ökad lust i det egna spinnandet.
Här finns också möjlighet att prova om spinning är något för dig. MEN antalet spinnrockar o kardor är begränsat, liksom den tid vi kan lägga på ”utbildning” detta var i första hand tänkt som spinngille för ömsesidig förkovran.
Men visst, finns det önskan om ”kurs för nybörjare” kan vi fixa till det också.
Så hör av er!
Nu prövar jag med datum igen
MEN OBS för att vi skall finnas på plats krävs att ni anmält att ni skall komma och även när ni beräknar att vara här. Gärna mail helst med en ”vanlig” mailadress så jag kan skicka gruppmail till er även i fortsättningen, vi börjar nu få folk även utanför Forumet ”Alternativ nu”.
Har du kardor eller en spinnrock som du undrar om den fungerar TA MED, givetvis också egen ull om du vill.
Vi har för närvarande Finull, Leister o Guteull + en del spec. från Renée. Mindre mängder fritt vill du ha mer, så tvättad finull 10:-/hg, otvättad Leister 5:-/hg
Onsdag 12 Augusti !!
Lördag 22 Augusti !!
Lördag 12 September
Vi hälsar er välkomna för ullarbete mellan 8:30 - 12:00 o 13:00 – 17:00. Mellan 12:00 o 13:00 håller vi lunch.
Kaffe, te äppelmust bjuder vi på (servis, mikrovågsugn o spis finns att använda), övrigt "tilltugg" så ni håller er mätta tar ni med själva.
bilder som visar vägen till oss hittar du under länken Textil-spinngille i skåne.
Eftersom jag inte kunde hitta något sätt att få upp dem här!!
Något att fråga om ring 046-209692 men sen kväll ca 20:00 -22:00 eller morgon vid 7:00 sitter vi vid frukosten. Övrig tid i trädgården o då hör vi inte telefonen!
Annars ett mail med besked att du/ni kommer o gärna hur dags ni räknar med att dyka upp.
Välkomna
Inger o Bengt
PS Finns intresse för annan ullverksamhet, tovning med såpa eller nål. Växtfärgning kanske även testa färga med svamp, finns intresse så försöker vi hitta tid!!