Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Franska konserveringsglasburkar  (läst 1998 gånger)

Prins Tuvstarr

• Redaktör
  • Var frukt har sin mognadstid.
    • Dalsland
Franska konserveringsglasburkar
« skrivet: 05 feb-09 kl 16:15 »
Jag har ett gäng av dessa burkar som jag handlat i en affär väldigt långt borta. Någon som vet om de finns att köpa på nätet? Har letat men inte hittat rätt sort. Jag har sett att de finns i andra fabrikat men jag vill ha alla burkar i samma märke, som är ARC, France.

Björndalen – mitt blivande hem, timmerkoja 13,5 m², skog, grusväg, skogstjärn, ved, stearinljus, frukt, bär, nötter, frön, torkolla, tallsåpa, ull, lin, skinn, enkelhet, Thoreau, film, böcker, kreativ, glad … och världsfred.

Åter nr 1/13

Prins Tuvstarr

• Redaktör
    • Dalsland
SV: Franska konserveringsglasburkar
« Svar #1 skrivet: 11 feb-09 kl 11:52 »
 :)

Björndalen – mitt blivande hem, timmerkoja 13,5 m², skog, grusväg, skogstjärn, ved, stearinljus, frukt, bär, nötter, frön, torkolla, tallsåpa, ull, lin, skinn, enkelhet, Thoreau, film, böcker, kreativ, glad … och världsfred.

Åter nr 1/13

LillaSophie

• Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
« Svar #2 skrivet: 15 feb-09 kl 13:42 »
gamaldags syltglas, mormor brukade använda såna. här finns såna:

http://www.bottles.de/html/einmachglaser.html

ser ut som om de skickar, priserna är i € (ta ggr 9 och du får priset i SEK). har du problem med tyskan kan jag hjälpa.
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

jenses

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 15 feb-09 kl 17:04 »
ser ut som om de skickar, priserna är i € (ta ggr 9 och du får priset i SEK).
Dagens kurs är 10.9, svenska kronan har rasat mycket  i höstas.  ;)
Fraktkostnaden är 28 €.

Prins Tuvstarr

• Redaktör
    • Dalsland
« Svar #4 skrivet: 15 feb-09 kl 20:04 »
Tack för länken LillaSophie.   :)

Tyvärr måste det vara samma fabrikat för att de ska gå att stapla på varandra. Locken har en liten kant som passar in i botten på nästa burk. Jag får nog helt enkelt göra en resa till våren/sommaren och köpa fler burkar. Passar på när jag ändå är i den trakten. Om de nu inte finns att köpa på webben...

Åter nr 1/13

LillaSophie

• Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
« Svar #5 skrivet: 15 feb-09 kl 22:16 »
Dagens kurs är 10.9, svenska kronan har rasat mycket  i höstas.  ;)
Fraktkostnaden är 28 €.

ok, då förstår jag varför det blir så mycket resp litet när man skickar pengar fram och tillbaka. det är ett tag sen jag medvetet kollade kursen  ;D

Tack för länken LillaSophie.   :)

Tyvärr måste det vara samma fabrikat för att de ska gå att stapla på varandra. Locken har en liten kant som passar in i botten på nästa burk. Jag får nog helt enkelt göra en resa till våren/sommaren och köpa fler burkar. Passar på när jag ändå är i den trakten. Om de nu inte finns att köpa på webben...

ja, det är ju en bra ursäkt för semestermålvalet i alla fall  ;D
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

Prins Tuvstarr

• Redaktör
    • Dalsland
« Svar #6 skrivet: 16 feb-09 kl 19:52 »
[...]
ja, det är ju en bra ursäkt för semestermålvalet i alla fall  ;D

Att förena nytta med nöje är en bra kombination.   :D

Åter nr 1/13

Vurre

« Svar #7 skrivet: 10 mar-09 kl 20:09 »
Såna där burkar säljer de på järnhandeln här i närheten.
snus? vad är priset på en pris?

Dela detta:

* Inloggade just nu

423 gäster, 1 användare
Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser