Håller med dig fullständigt. Men nu gjorde du dig nog inte så populär... 
Oftast vill folk inte veta såna fakta, det är aningen för obehagligt. Jag letade efter alla möjliga alternativa utvägar, innan jag fick se det som ett faktum att jag fick avliva alla mina hönor som jag köpt och bytt mig till under ett par år. Det är SKITSURT!!! 
Om det är marek det handlar om så gjorde du nog fel i att ta bort dina höns... Marek kan man som sagt bli "kvitt med" genom att skapa resistans vilket man däremot inte kan tydligen med vissa andra allvarligare sjukdomar så som ILT. Även om du tog bort alla dina höns för marek så är det stor risk att dina nya höns bär på smittan ändå nu utan att ha insjuknat... Detta för att de troligen är motståndskraftiga mot sjukdomen.
En grej jag undrar över är det här om Seebright som är så känsliga för marek som unga... Blir de bara sjuka ändå eller är det för att de kommer i kontakt med marek från andra höns som är resistenta som de blir sjuka och dör? (Har för mig att det var någon som hade kycklingar av den rasen helt avskiljt från andra hösn men de blev sjuka ändå)
För om inte... Så får man ju in smittan genom kläckägg kan man ju säga. De kläcks, drabbas... Och man har smittan. Själv så behöver man inte oroa sig för att min gamla besättning ska bli smittad av marek eftersom de är immuna... Om det vore så att det kan kläckas djur som sedan av någon anledning utvecklar marek bara sådär...
Även om marek är en hemsk sjukdom när hönsen blir sjuka (vilket inte våra har blivit någe mer sedan 5 år tillbaka då vi fick vårat utbrott) så ser jag den inte alls som särkilt allvarlig eftersom det går att avla så att man "blir av med den"... Eller hur man ska säga.