Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fårsax från Jula?  (läst 7553 gånger)

Skågedalen

• -
Fårsax från Jula?
« skrivet: 02 feb-09 kl 21:50 »
Vill så gärna köpa fårsax, MEN de är ju så jäkla dyra. Hittade en billig variant från Jula....
Är det någon som har använt den saxen som finns på Jula?
Funderar på att köpa den, men frågan är om man biter sig i röven just med tanke på priset? Kommer den paja efter en säsong?
Är det någon som har nån erfarenhet av liknande?

Mvh / Fru Skågedalen
Lämnade gården för 5 år sedan på grund av anledningar, längtar tillbaka men får bli när livet tillåter det igen.

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
SV: Fårsax från Jula?
« Svar #1 skrivet: 02 feb-09 kl 22:40 »
OM du köper en så får du gärna lämna betyg här, har stått med en sån i handen flera gånger men då vi än sålänge bara har 3 får känns det inte berättigat att lägga ut så mycekt pengar.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Pong

« Svar #2 skrivet: 02 feb-09 kl 23:38 »
Köper man billigt från Jula, så får man beräkna att det går sönder snart. Kinesisk skitkvalité så så gott som allt när det kommer till verktyg och maskiner. Skruvmejslar som handtaget lossnar på vid tredje skruven, tänger som glappar, hammare som böjs och fan och dennes moster. Kan nämnas även att jag hade en antik boschskruvdragare i många många år, men sedan gick den totalkvaddad av en bil, därefter blev att köpa in en budget skruvdragare som gick sönder ganska snart, köpte en till budget som var för klen... och hör och häpna gick sönder. Några saker är säkert fynd, men de är nog så få att man får nog köpa upp en förmögenhet för att hitta dessa. Köp proffverktyg.

Grimla

• 432Grimla på bilden.
    • Hälsingland
SV: Fårsax?
« Svar #3 skrivet: 03 feb-09 kl 02:06 »
Fårsaxar har diskuterats tidigare här, kolla i dom trådarna  :)

http://www.alternativ.nu/smf/index.php?topic=53286.0
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

Putte E

« Svar #4 skrivet: 03 feb-09 kl 22:23 »
jag köpte en sax från jula för ett par månader sen och den har funkat bra än så länge har klippt ett 30tal

christine

• Bor i Skinnskatteberg, Västmanland.
    • Västmanland
« Svar #5 skrivet: 04 feb-09 kl 13:03 »
Jag har sett saxen i jula katalogen. Visserligen ett bra märke dock vill jag helst köpa från LG då de har service och slipar skär. Väntar hellre tills jag kan köpa sax därifrån än köper en sax från ett skitföretag som säljer mestadels skräp och eventuellt måste slåss med om saxen är dålig.
Söker en livskamrat som vill bo med mig på gården.

LillaSophie

• Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
« Svar #6 skrivet: 06 feb-09 kl 19:12 »
jag har visserligen inte köpt någon fårsax från jula men en massa annat och jag måste säga att
ett skitföretag som säljer mestadels skräp
är det sista jag skulle säga om jula. de är billiga, men det är ingen skit.
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

Charlotte

• -
« Svar #7 skrivet: 06 feb-09 kl 19:34 »
 Vad är det för märke? LG slipar väl skär till dom flesta märkena, utom ett (som jag inte kommer ihåg nu på rak arm). Jag upplever inte Jula-grejor som dåliga, bara man sköter om dom, men det måste man ju med alla maskiner. Det skulle vara kul om någon fler har köpt saxen och kan berätta.
Känns den "klumpig" att hålla i? Jag klipper mina får för hand pga att det blir för tungt att hålla i min gamla Economsax.
                                        Mvh
                                     Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Skågedalen

• -
« Svar #8 skrivet: 07 feb-09 kl 10:14 »
Ja, tyvärr blev det ingen sax från Jula.... Hade faktiskt bestämt mig för att åka och köpa en, men så fick jag panik och tänkte att "vad gör jag om jag inte blir nöjd, då är jag 2000 kr fattigare ocg med en dålig sax."  :-\ SÅ jag tog det säkra före det osäkra och köpte en eider istället.... Och min plånbok är SÅ lätt!  :'( Men jag kommer nog att bli nöjd alla gånger. Resonerade också så att det är ett större andrahandsvärde på en "märkessax".

Men jag måste bara få tillägga också att jag gärna handlar på Jula och har faktiskt inte den uppfattningen att allt där är skit.  :) Tror att nästan alla mina lagårdskläder kommer därifrån. Men sen så har jag 7 mil enkel väg så det är ju en bit....

Men tack för alla inlägg! Det är det som gör detta forum så kalas!!!!  :D

mvh / Fru Skågedalen
Lämnade gården för 5 år sedan på grund av anledningar, längtar tillbaka men får bli när livet tillåter det igen.

Trines

« Svar #9 skrivet: 08 feb-09 kl 11:51 »
Jag köpte en sax från Jula i våras, har bara 6 får så jag tänkte att det borde ju duga. Efter 3 får så började den krångla, efter ett till så ramlade skruvarna loss inuti den där vi inte kom åt att få fast dem igen så den fick åka tillbaka till Jula. Nu har jag köpt en från LG, hoppas det blir bättre. För att det inte skulle bli så dyrt så köpte jag den ihop med en kompis som bara har 2 får så det ska inte behöva bli några problem att smasas om den.

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #10 skrivet: 14 mar-09 kl 08:18 »
Noterar att Jula har rea på saxen, 1495 kr.

Snarrbon

• Om du inte provar vet du inte om det går
    • Skåne
    • Mettes kaniner
« Svar #11 skrivet: 14 mar-09 kl 15:10 »
Lyckliga fåret har rea till o med i morgon på en Oster A5
http://www.lyckliga.nu/
Bor på gård i skogen med sambo, dansk-svensk gårdshund,  kat, genbanksanslutna gotlandskaniner, genbanksanslutna Åsbohöns och Klövsjöfår även dom genbanksanslutna.

Dela detta:

* Inloggade just nu

530 gäster, 4 användare
Helene Alexandersson, LimJans, Toothpaste, jonne70

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser