Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Prissättning?!  (läst 911 gånger)

Sar

• hvilaro.blogspot.com
    • Hvila Ro - Prästgård anno 1700
Prissättning?!
« skrivet: 31 jan-09 kl 22:33 »
Jag har funderingar på att sälja mitt enaxlade hästsläp (Umesläpet) till förmån för en nyare boggie då jag nyss tagit BEkörkort och slipper oroa mig för överlast.
Finns det något slags register över begagnat priser på hästtransporter så man vet var man ska lägga sig prismässigt?

Vad brukar vara mest förmånligt, att sälja och köpa privat (jag är inte näringsidkare och kan ej dra av mom) eller vänta på att en släphandlare får in ett lämpligt objekt och sedan byta med pengar emellan.

Finns det några speciella grejer man ska kolla vid köp av släp (jag är bara intresserad av Umesläp)?
Är det något man ska passa sig för?

Jag är verkligen helt nybörjare när det gäller försäljning och köp av släp så upplys mig ni som kan! ;D ;)

saint206

• Småland
SV: Prissättning?!
« Svar #1 skrivet: 31 jan-09 kl 23:21 »
det enda jag kan rekomendera är att kolla in andra annonser på liknande släp.. och tänk på att det kanske inte är superenkelt att sälja just nu(med tanke på ekonomin)
someday i hope you get the chance to live like you were dying..

bo_i_dala

« Svar #2 skrivet: 16 aug-09 kl 17:02 »
Hej!
Kolla på blocket och andra sajter!
Det är inte överlast du ska vara glad du slipper oroa dej för i första hand!! Det otäcka är att det vanligaste felet om man bara har B-kort är att man begår "olovlig körning"!= oftast körkortsindragning!
MVH

suzanneborgstrom

« Svar #3 skrivet: 17 aug-09 kl 10:36 »
Hej
Sälj släpet privat. Då får du bästa priset. Jag skulle kolla med en firma och fråga vad du kan få för den i inbyte. På det priset kan du sen gå upp ett par tusenlappar. Lycka till!

Dela detta:

* Inloggade just nu

546 gäster, 3 användare
pow, von tratt, eriksjos

* Forum

* Om tidningen Åter

- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser