Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Rekord eller inte?  (läst 847 gånger)

Gert

• Småland
Rekord eller inte?
« skrivet: 30 jan-09 kl 20:00 »
För några år sen hade jag även dvärgkochin och som nog alla här vet är dom mycke ruvningsvilliga.
Jag hade bara ett rede för 4st hönor att värpa i så när en av dom ville ruva så lade hon sej på 22 ägg.
Jag tänkte går det så går det så jag flyttade henne så hon fick va ifred med sitt ruvande.
Bara det att hon kunde täcka alla 22 äggen tycker jag var en bedrift i sej men att det sen kläcktes 21
kycklingar måste väl va ett litet rekord eller.

Nettis

• Smörblommans Siv
SV: Rekord eller inte?
« Svar #1 skrivet: 30 jan-09 kl 21:15 »
Vilken kanonmamma   8)  Har inte hört om nån annan höna som ruvat fram så många, men känner en kille som hade en mignon som ruvade fram 15 el 16 ällingar och klarade alla utom en till vuxen ålder.

mimmimera

• Mimmis hemsida
SV: Rekord eller inte?
« Svar #2 skrivet: 30 jan-09 kl 23:02 »
oj 22 :o Har en frisserad dv kochin höna som fixade 18 kycklingar på en ruvning i sommras  ;D
Läs det jag verkligen skriver och INTE mellan raderna...för där står ingenting.

Dela detta:

* Inloggade just nu

609 gäster, 1 användare
Petter B

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser