Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Garage-/arbetstält till får  (läst 757 gånger)

MonaW

  • Inlägg: 978
    • Västmanland
    • Monas sida
Garage-/arbetstält till får
« skrivet: 19 jan-09 kl 17:04 »
Undrar om det är någon här som har erfarenhet av garage-/arbetstält åt får. Tänkte köpa ett sådant åt en liten grupp, som jag har tänkt ha i en stor hage i sommar. Där finns inte ett enda träd, som kan ge skydd. Jag tänkte också att om jag köper ett tält så kan jag ha det i en annan hage på vintern, där det inte heller finns något ordentligt skydd. På vintern tar jag in mina får till natten så det behöver bara ge lite skydd för regn/snö och blåst.

Det jag funderar på är om ett sådant tält håller för fåren. I somras satte jag upp grindar med en presenning och det höll när jag förankrade det ordentligt med stolpar i backen. Det var svårt att få det tillräckligt stort, det var ca 3 x 1,5 meter och där kunde ligga 15 får (tackor och lamm) och söka skugga, det blev ju inte så svalt.
Åsenfår, hundar och katter

Fritjoff

  • Inlägg: 368
SV: Garage-/arbetstält till får
« Svar #1 skrivet: 19 jan-09 kl 17:35 »
Oxå intresserad av erfarenheter av dylikt! Har två stycken bitar jag vill använda till sommaren som är träd-lösa.

vallhunden

  • Inlägg: 3009
    • Västergötland
SV: Garage-/arbetstält till får
« Svar #2 skrivet: 19 jan-09 kl 19:14 »
Tja, måttet är väl att det ska hålla att klia sig på ;)
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

421 gäster, 3 användare (1 dolda)
Anders Flix, Be

* Forum

* Om tidningen Åter



- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser