Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  KRAV har spärrat sin regelbok, hur trött blir man  (läst 4071 gånger)

ingvar2

• Gäst
SV: KRAV har spärrat sin regelbok, hur trött blir man
« Svar #20 skrivet: 04 feb-09 kl 06:11 »
Det finns en bokstav inom parantes efter reglerna i kravboken som anger vilket regelverk regeln stöder sig på, står det ( EU ) så är det en regel som måste uppfyllas för att kunna EU-certifieras, står det ( K ) så är det en kravregel, och som jag har fattat det så betyder det att där det står K bakom, då är det den regeln+de som det stor EU bakom, som gäller om man vill KRAV-certifieras. Eftersom KRAV-reglerna är den strängare delen så att säga...
Men jag antar att du sett detta ;)

Vurre

« Svar #21 skrivet: 04 feb-09 kl 11:35 »
EU har en ny förordning på g. Här är den som gällt fram till nu: http://www.ekokott.se/pdf/EU-forordning.pdf Den delen man begriper nåt av är bilagorna, inte själva förordningen. Märkligt nog hittar jag inte den nya på sjv, har för mig att den brukat finnas där.

För övrigt finns det fler bra länkar på ekokött. http://www.ekokott.se/Regler.htm
snus? vad är priset på en pris?

Vurre

« Svar #22 skrivet: 22 feb-09 kl 22:46 »
Om man går in som konsument på KRAVs hemsida kan man få reglerna mejlade till sig utan kostnad men förbinder sig att inte utnyttja dem i kommersiellt syfte. Hur man nu skulle kunna göra det begriper jag inte.

louise

• Gäst
« Svar #23 skrivet: 23 feb-09 kl 02:26 »
orsaken till att den nya inte finns är för att den inte är klar. Sverige trodde de skulle få skriva en väglenidng och tolkning utan att bryssel al sig i, men icke. Så nu är allt försenat. Det går helt enkelt inte att certifiera någon enligt eu-reglerna förrän i september. MSått kaso har utbrutit och certifieringsöfretagen skriker på bryssel för att sätta fart.

Wisteria

« Svar #24 skrivet: 17 mar-09 kl 23:01 »
Men va är det här, blir man inte trött på allt krångel hit och dit. Vad har man för dold agenda när man inte vill visa upp sina regler? KRAV är en ekonomisk förening, vilka står bakom? bla COOP och några andra, hjälp mig här.... Vill man tjäna storkovan? Undrar om det inte är så att det är lite osäkra tider, de kanske inte rikigt vet hur det ser ut framöver... Jag tycker att du ska kontakt med närmaste krav "person" be om hjälp så ofta så att denne tröttnar på dig och ger dig reglerna...

LazarusX

• Hälsingland
« Svar #25 skrivet: 18 mar-09 kl 15:45 »
skit i KRAV det är en organisation som försörjer ett antal individer som samtidigt styr organisationen - och kravmärkning i alla möjliga andra länder vad ger det egentligen annat än en massa roliga billiga resor till vissa...
Några getter lite potatis och spannmål sedan klarar jag mig och några till

Vurre

« Svar #26 skrivet: 18 mar-09 kl 19:41 »
skit i KRAV det är en organisation som försörjer ett antal individer som samtidigt styr organisationen - och kravmärkning i alla möjliga andra länder vad ger det egentligen annat än en massa roliga billiga resor till vissa...

Kan du utveckla det där?

LazarusX

• Hälsingland
« Svar #27 skrivet: 19 mar-09 kl 00:30 »
Jag tycker att det är olämpligt att någon, som styr en sådan här organisation, skall ha sin försörjning ur verksamheten... jag ser spärrandet av regelbok och att ta ordentligt betalt som ett utslag av att se om sin makt och sina ekonomiska intressen...

Några getter lite potatis och spannmål sedan klarar jag mig och några till

Wisteria

« Svar #28 skrivet: 19 mar-09 kl 08:40 »
Jag är faktiskt osäker på om syftet med krav är för någon att ta ut någon vinst att tala om. Det är flera stora bla Coop (medlemsägt eller?) som ligger bakom. För att utarbeta reglerna är det många aktörer som är med och diskuterar. Det är ju onödigt att sätta sig i en underdog situation innan man vet om man är det på riktigt...

Dela detta:

* Inloggade just nu

710 gäster, 2 användare (1 dolda)
PlayamoTreBy

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser